ΜΕΤΡΗΣΗ ΦΘΟΡΑΣ ΚΥΛΙΝΔΡΟΥ - ΕΜΒΟΛΟΥ ΚΑΙ ΣΤΡΟΦΑΛΟΦΟΡΟΥ ΑΞΟΝΑ Μ.Ε.Κ.
Μηχανολογία (Ε.Ε.) (Επαγγελματικό Λύκειο)
Το σενάριο απευθύνεται ( κυρίως) σε μαθητές της Δ΄τάξης Εσπερινού ΕΠΑΛ , Ειδικότητας Τεχνήτες Μηχανών και Συστημάτων Αυτοκινήτου.
Μεθοδολογική προσέγγιση : Παρουσιάζεται μια αυθεντική δραστηριότητα ( απλοποιημένη ) στο χώρο του εργαστηρίου ΜΕΚ. Με τη δραστηριότητα αυτή συνδέεται η επιστήμη των μετάλλων για τους κινητήρες , η εύρεση φθοράς σε διάφορα βασικά σημεία, οι επιπτώσεις για το περιβάλλον και τρόποι επισκευής.
Γιαυτό προβλέπεται οι μαθητές να εργάζονται σε ομάδες 4-5 ατόμων .
Η πορεία της δράσης αυτής κατευθύνεται κυρίως από τον καθηγητή , αφήνει όμως και περιθώρια στους μαθητές για αυτενέργεια και ανακάλυψη της νέας γνώσης.

Το σενάριο εξελίσσεται στα πλαίσια της διδασκαλίας του 2ου Κεφαλαίου του Βιβλίου ΜΕΚ ΙΙ Θεωρία. Επίσεις απο τον Εργαστηριακό Οδηγό Άσκηση 2.3.(μετρήσεις ανοχών και φθοράς , κυλίνδρου - εμβόλου και στροφαλοφόρου άξονα).
Με την δραστηριότητα αυτή οι μαθητές μαθένουν να σκέφτονται και να ενεργούν όπως οι τεχνήτες επισκευής κινητήρων.
Οι φθορές που παρουσιάζονται στους κινητήρες ΜΕΚ μετά απο μεγάλη χρήση είναι φυσιολογικές . Έχουν όμως μεγάλες συνέπειες τόσο στην καλή λειτουργία του κινητήρα , όσο και στην κατανάλωση καυσίμου , κυρίως όμως επιβαρύνουν το περιβάλλον αφου εκεί θα καταλήξουν τα κατάλοιπα απο την κακή λειτουργία ( ολιγόλεπτη διάλεξη καθηγητή ) και παρουσίαση σχετικών εικόνων και βίντεο απο το διαδίκτυο , καθώς και παλαιότερες ασκήσεις μαθητών θα βοηθήσουν στην κατανόηση των βασικών εννοιών της ενότητας που εμπλέκονται.
Μετά την υλοποίηση του σεναρίου ,αναμένεται απο τους μαθητές να αφομιώσουν την σπουδαιότητα των ελέγχων και μετρήσεων στα σημεία που αναφέραμε , βελτιώνοντας έτσι και τα επίπεδα ρύπων του κινητήρα .
Το σενάριο αυτό πραγματεύεται πάνω σε γνώση που έχει αποκτηθεί απο προηγούμενες τάξης κυρίως μέσα απο τα μαθήματα , ΜΕΚ Ι ( 3,4 κεφάλαια )της Β΄τάξης , Τεχνολογία Υλικών Αυτοκινήτου της Α΄τάξης , Τεχνολογία Μηχανολογικών κατασκευών (μετρήσεις και όργανα μετρήσεων).
Τέλος στην Δ΄τάξη των Εσπερινών ΕΠΑΛ όπου γίνεται το σχετικό μάθημα ΜΕΚ ΙΙ (τα κεφάλαια 2,5 είναι προαπαιτούμενα ) για την εφαρμογή του σεναρίου.
Δημιουργός Σεναρίου: Σωτήρης Καλύβας (Εκπαιδευτικός)