Φάση Σεναρίου
Μαθηματικά (ΔΕ) (Γενικό Λύκειο)
Γνωριμία με τον κομήτη του Halley
Γνωριμία με τον κομήτη και τα χαρακτηριστικά του μέσα από την ιστορία με την βοήθεια του επισυναπτόμενου αρχείου. Αιχμαμαλωτίζουμε την προσοχή του μαθητή κάνοντας μια μη-μαθηματικοποιημένη εισαγωγή. Μπορούμε να ενσωματώσουμε μαθητές χωρίς ιδιαίτερες μαθηματικές ικανότητες. Στό τέλος θα πρέπει να επικεντρώσουμε την συζήτηση μας γύρω απο το θέμα της τροχιάς*.
Όταν ένα υλικό σημείο ή σώμα κινείται, αλλάζει θέση. Το σύνολο των διαδοχικών θέσεων από τις οποίες περνάει ένα κινούμενο σώμα βρίσκονται πάνω σε μια γραμμή. Η γραμμή αυτή ονομάζεται τροχιά της κίνησης. Σε μια ευθύγραμμη κίνηση η τροχιά του κινητού είναι μια ευθεία γραμμή. Υπάρχουν όμως και άλλες πιο σύνθετες κινήσεις στις οποίες η τροχιά είναι καμπυλόγραμμη, κυκλική ή ελλειψοειδής. Προκειμένου να σχεδιάσουμε την τροχιά ενός κινητού, θα πρέπει να γνωρίζουμε τη θέση του κάθε χρονική στιγμή. Ένα από τα σημαντικότερα επιτεύγματα της επιστημονικής κοινότητας είναι η θεωρητική πρόβλεψη της τροχιάς πλανητών και κομητών. Η έννοια της τροχιάς θα οδηγήσει στην αναγκαιότητα του καθορισμού της.
* Douglas H. Clements & Julie Sarama, Learning Trajectories in Mathematics Education, Mathematical Thinking and Learning, Volume 6, Issue 2, 2004
Γνωριμία με τον κομήτη μέσω διαδικτύου.
Δημιουργός Σεναρίου: IΩΑΝΝΗΣ ΧΑΛΙΔΗΣ (Εκπαιδευτικός)