Φάση Σεναρίου

Ιστορία (ΠΕ) (Δημοτικό)

Η μάχη του Μαραθώνα (Η δεύτερη εκστρατεία των Περσών κατά της Ελλάδας - 490 π.Χ.)

2 ώρες

Κλείσιμο διδασκαλίας με ένα... κόμιξ!

30λεπτά
Φύλλα Εργασίας
comic.pdf

Χωρισμένοι σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων, οι μαθητές μοιράζονται από ένα κόμιξ (φύλλο εργασίας 1) το οποίο καλούνται να συμπληρώσουν σε συνεργασία. Οι μαθητές σκεπτόμενοι τις γνώσεις που απέκτησαν και χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους καλούνται να συμπληρώσουν τους διαλόγους στο παρακάτω κόμιξ. Ανάλογα με το επίπεδο της τάξης (και του κάθε μαθητή ξεχωριστά) μπορεί να τους ζητηθεί να δημιουργήσουν μόνοι τους τη συνέχεια του κόμιξ που αφορά την καθυστερημένη άφιξη των Σπαρτιατών στο πεδίο της μάχης. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα μπορεί να αποτελέσει μια εναλλακτική άσκηση εμπέδωσης ή/και ελέγχου γνώσεων. Οι απαντήσεις που μπορούν να δοθούν σε κάθε διάλογο είναι πολλαπλές.


Μια -όχι και τόσο ευχάριστη- εργασία για το σπίτι


Μιλτιάδης: Μια δύσκολη απόφαση


Πλεονέκτημα Περσών


Οι Πέρσες οπισθοχωρούν


Φειδιππίδης


ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΠΑΡΤΗ

Τοποθετήστε τις ετικέτες στην αντίστοιχη εικόνα και συμπληρώστε την απάντηση που έδωσαν οι Σπαρτιάτες στον Φειδιππίδη.

Οι στρατοί παρατάσσονται

Τοποθετήστε τις ετικέτες στην αντίστοιχη εικόνα και συμπληρώστε τα λόγια του Μιλτιάδη μόλις αντίκρισε τον πολυάριθμο στρατό των Περσών.

Σχέδιο Μιλτιάδη

Τοποθετήστε τις ετικέτες στην αντίστοιχη εικόνα και συμπληρώστε τα λόγια του Μιλτιάδη μόλις συνειδητοποίησε πως η κεντρική πτέρυγα των Ελλήνων αντιμετωπίζει πρόβλημα.

Σύνδεση με το ανοιχτό ερώτημα που διατυπώθηκε στη φάση της αφόρμησης.


Ερώτημα αφόρμησης


Εξέταση δηλώσεων


Το διδακτικό σενάριο


Δημιουργός Σεναρίου: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΝΤΟΝΑ (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Η μάχη του Μαραθώνα (Η δεύτερη εκστρατεία των Περσών κατά της Ελλάδας - 490 π.Χ.)» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
1533