Φάση Σεναρίου
Μαθηματικά (ΔΕ) (Γυμνάσιο)
Λύση της γραμμικής εξίσωσης αx+βy=γ
Σε αυτή τη φάση αντιμετωπίζεται η αx+βy=γ σαν εξίσωση που αναζητούμε το πλήθος των λύσεών της. Δημιουργούμε ένα πρόβλημα και ζητάμε να εκφραστεί με αλγεβρικό τρόπο.
Στη συνέχεια ζητάμε απο ένα δοσμένο πλήθος ζευγών οι μαθητές να αποφασίσουν ποιά ζεύγη είναι λύσεις και ποιά όχι.Με κατάλληλες ερωτήσεις αποσαφηνίζουμε με ποιό κριτήριο αποφασίσουμε αν ένα ζεύγος είναι λύση ή όχι μιας εξίσωσης.
Με τη βοήθεια ενός ενσωματωμένου αρχείου λογισμικού αλλά και φύλλου εργασίας (προαιρετικά καθώς υπάρχουν καθοδηγητικές ερωτήσεις στο περιβάλλον του λογισμικού) οι λύσεις αναπαρίστανται σε σύστημα αξόνων σαν σημεία τα οποία ζητάμε απο τους μαθητές να ανακαλύψουν ότι βρίσκονται πάνω σε μια ευθεία.
Ακολουθούν ερωτήσεις εμπέδωσης και αξιολόγησης του βαθμού διάδρασης του λογισμικού στους μαθητές.
Ένα δεύτερο ενσωματωμένο αρχείο λογισμικού βοηθά να αντιληφθούν οι μαθητές ότι οι συντεταγμένες των άπειρων σημείων της ευθείας επαληθεύουν την εξίσωση της ευθείας.
Στο τέλος της φάσης αναπτύσσονται πολλές δραστηριότητες ανατροφοδότησης και ελέγχου των βασικών εννοιών που στοχεύουμε να εμπεδώσουν οι μαθητές. Οι δραστηριότητες γίνονται μέσα απο τα διαδραστικά εργαλεία που παρέχει η πλατφόρμα αυτή του ΙΕΠ.
Μετατροπή της έκφρασης σε εξίσωση Διευκρίνιση
Επαλήθευση τιμών
Αποτύπωση λύσεων της γραμμικής εξίσωσης
Συντεταγμένες σημείου και σχέση με την εξίσωση ευθείας
Σημείο Α που κινείται στην 2x+y=6
Πλήθος λύσεων της 2x+y=6 (4 διαδοχικές ερωτήσεις, αναζητούμε τη σωστή απάντηση για κάθε μία)
Βασική θεωρία
Aνακεφαλαίωση των δραστηριοτήτων της α φάσης (8 διαδοχικές ερωτήσεις με δύο πιθανές απαντήσεις, εκ των οποίων μία είναι σωστή) Διευκρίνιση
Λύση εξίσωσης
Δημιουργός Σεναρίου: Αιμίλιος Βλάστος (Εκπαιδευτικός)