Φάση Σεναρίου

Κοινωνικές - Πολιτικές επιστήμες (Γενικό Λύκειο)

Ο Ρόλος του σχολείου, ως φορέα δευτερογενούς κοινωνικοποίησης

3 ώρες

Οι μαθητές αφυπνίζονται, οργανώνονται, εκκινούν

40λεπτά

Ο εκπαιδευτικός διερευνά τις γνώσεις των μαθητών σχετικά με τα εργαλεία της σύγχρονης τεχνολογίας (παρουσίασης Power Point και W.E.B. 2.0 εργαλεία, όπως Mindomo (conceptual mapping),  Prezi (presentation),  Time Rime (timeline), Quizlet (flash carts), τα οποία θα χρησιμοποιήσει κατά τη διδασκαλία. Για το σκοπό βρίσκεται δίπλα τους καθοδηγόντας τους και όπου είναι απαραίτητο ζητά τη συνεργασία εκπαιδευτικού ειδικότητας πληροφορικής.

Αρχικά παρουσιάζει συγκεκριμένες ασκήσεις προσομοίωσης, παρέχοντας στους μαθητές αντίστοιχο υλικό[1], με το οποίο ελέγχονται και οι πρότερες γνώσεις των μαθητών σχετικά με τις έννοιες της κοινωνικοποίησης, του κοινωνικού θεσμού και του κοινωνικού ελέγχου (10΄).

Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός προβάλει σύντομο βίντεο[2] με το δικαίωμα στην εκπαίδευση και εικόνες, προκειμένου να θέσει προβληματισμούς στους μαθητές σχετικά με:

  • τις δυνατότητες που παρέχει και τη χρησιμότητα του σχολείου σήμερα;
  • την ύπαρξη της ζωής χωρίς το σχολείο σήμερα;
  • τη δυνατότητα όλων των παιδιών του κόσμου να έχουν πρόσβαση στο σχολείο;
  • τις δραστηριότητες των παιδιών που δεν πηγαίνουν στο σχολείο;
  • τις εκδηλώσεις και τις δραστηριότητες του σχολείου που αναπαράγουν τον πολιτισμό;

Ακολουθεί συζήτηση (10΄).

Τέλος, ο εκπαιδευτικός χωρίζει τους μαθητές σε ομάδες και τους αναθέτει ρόλους. Κατόπιν, τους παρέχει υλικό[3] προς επεξεργασία, επεξηγώντας τους τις διαδικασίες που θα ακολουθήσουν (20΄).

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην παρούσα φάση είναι υποστηρικτικός.

Οι μαθητές επεξεργάζονται διαθεματικά δύο ιστορίες που τους παρέχονται και καλούνται να τις δραματοποιήσουν, να προβληματιστούν και να τις παρουσιάσουν σε Power Point ή Prezi στην ολομέλεια, απαντώντας παράλληλα σε ερωτήματα σχετικά με:

  • τη μέθοδο διδασκαλίας, τη δομή της τάξης, την επικοινωνία μαθητή δασκάλου, μαθητών μεταξύ τους, λεκτικές εκφράσεις κ.λπ.
  • το πώς σχετίζετε η μαθησιακή διαδικασία με τη δική τους σήμερα;
  • το ποιον τύπο μάθησης θεωρούν καλύτερο και γιατί;
  • το πώς λειτουργεί και πώς πρέπει να λειτούργει το σχολείο σήμερα, προκειμένου να κοινωνικοποιεί τα νέα άτομα;
 

[1] Ασκήσεις αντικειμενικού τύπου

[2] Βίντεο και εικόνες

[3] Κείμενα προς επεξεργασία

 

 


Α) Να επιλέξετε το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.

Μόνο μία απάντηση είναι σωστή.

Β) Να αντιστοιχήσετε τα στοιχεία του πίνακα Α με τα στοιχεία του πίνακα Β που θεωρείτε σωστά.

Για κάθε στοιχείο του Α πίνακα υπάρχει ένα σωστό του πίνακα Β. Δεν περισσεύει κανένα στοιχείο.

Δικαίωμα στην εκπαίδευση


Εικόνα 1


Εικόνα 2


Εικόνα 3


Εικόνα 4


Εικόνα 5


Εικόνα 6


Ένα παιδί μετράει τ' άστρα_Μενέλαος Λουντέμης, κεφ. 10ο, σ.σ. 74-79

Μελετάται σε συσχετισμό με τον παρακάτω διάλογο.

Δίνεται ο διάλογος:

Μελετάται σε συσχετισμό με το λογοτεχνικό έργο: "ένα παιδί μετράει τ' άστρα"

Δημιουργός Σεναρίου: Παρασκευή Ξένου_Στρούζα (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Ο Ρόλος του σχολείου, ως φορέα δευτερογενούς κοινωνικοποίησης» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
1595