Φάση Σεναρίου
Κοινωνικές - Πολιτικές επιστήμες (Γενικό Λύκειο)
Οι μαθητές αξιολογούν/νται και αναστοχάζονται
Στη φάση αυτή γίνεται:
α) αξιολόγηση, όπου οι ομάδες αξιολογούνται με κλείδα παρατήρησης[1]. Η όλη διαδικασία αξιολογείται από τις ομάδες με ολιστικό rubric[2] το οποίο συμπληρώνουν και αθροίζουν το σκορ του (ετεροαξιολόγηση). Κάθε άτομο αξιολογείται με άσκηση αντικειμενικού τύπου[3], που καλείται να απαντήσει σχετικά με το γνωστικό αντικείμενο. Επίσης, ο εκπαιδευτικός αξιολογεί ομαδικές εργασίες[4] παρέχοντάς τους σύνολο λέξεων το οποίο οι μαθητές καλούνται να οργανώσουν σε προτάσεις για το ρόλο του σχολείου και να απεικονίσουν σε εννοιολογικό χάρτη που θα παρουσιάσουν με τη χρήση εργαλείων W.E.B. 0.2 (εννοιολογικής χαρτογράφησης).
β) αναστοχασμός από όλους, τόσο για την όλη διαδικασία, όσο και για τις ατομικές και ομαδικές δράσεις, ώστε να υπάρξει η κατάλληλη ανατροφοδότηση σχετικά με τις δράσεις και την οργάνωσή τους, αλλά και την, τυχόν, αναπροσαρμογή ή και επανασχεδιασμό τους. Διερωτώνται αν θα ήταν ίσως δυνατή μια προσομοίωση, με ένα πρόγραμμα ανάλογο, μέσω του οποίου οι μαθητές θα ασκούνταν στην εκπαιδευτική διαδικασία, στους ρόλους και στις σχέσεις της, καθώς και στην περεταίρω κατάκτηση της γνώσης με κατασκευή ενός wiki από τους μαθητές με τη βοήθεια μαθητών και καθηγητών.
[1] Κλείδα παρατήρησης
[2] Rubric διαβαθμισμένων κριτηρίων αξιολόγησης της διαδικασίας
[3] Άσκηση 1. (αντικειμενικού τύπου) ατομικής αξιολόγησης
[4] Άσκηση 2. αξιολόγησης ομαδικών εργασιών
Αξιολόγησης διαδικασίας (ολιστικό rubric)
Άσκηση 1 (αντικειμενικού τύπου) ατομικής αξιολόγησης
Άσκηση 2 αξιολόγησης ομαδικών εργασιών
Παρατήρηση (αξιολόγηση) ομάδων
Δημιουργός Σεναρίου: Παρασκευή Ξένου_Στρούζα (Εκπαιδευτικός)