Φάση Σεναρίου

Ιστορία (ΠΕ) (Δημοτικό)

ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ - Ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ '21

2 ώρες

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ -ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΕΙΚΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

30λεπτά
ΟΔΗΓΙΕΣ Β΄ ΦΑΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ!

1. Ήρθε η ώρα που  οι 300 του Λεωνίδα θα συνεργαστούν με τους άνδρες του Παπαφλέσσα, ώστε να αντιμετωπίσουν  από κοινού τον εχθρό και να σωθεί η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ!

Οι τέσσερις ομάδες γίνονται δύο! Οι ομάδες  του Λεωνίδα συναντούν τις ομάδες του Παπαφλέσσα.

2.  Η κάθε ομάδα πορουσιάζει τον εννοιολογικό της χάρτη στην αντίστοιχη ομάδα . Στόχος να ενημερωθούν οι ομάδες και τα δύο ιστορικά γεγονότα. Να ενημερωθούν για :
α) Τους πρωταγωνιστές των δύο ιστορικών γεγονότων  β) τις χρονολογίες που έλαβαν χώρα οι δύο μάχες  γ) το αποτέλεσμα των συγκρούσεων και τέλος δ) τα αίτια της ήττας των Ελλήνων
2β) Βρείτε  ΚΑΙ παρουσιάστε η κάθε  μεικτή ομάδα  τις ομοιότητες και  τις διαφορές των δύο μαχών !

3.Διαβάστε, προσεκτικά, το απόσπασμα του Εθνικού Ύμνου, του Διονύσιου Σολωμού!
Σε ποια αναφέρετε; Τι σχέση έχει με τη μάχη στο Μανιάκι;

Διαβάστε προσεκτικά την ιστορική πηγή από το βιβλίο της Δ΄τάξης που αναφέρεται στον Εφιάλτη!
Ποια η αιτία της ήττας των Σπαρτιατών στις Θερμοπύλες;

Συνεργαστείτε και γράψτε κι εσείς ένα δικό σας ποίημα για την διχόνοια ή την προδοσία!

4. Τέταρτο βήμα!  Ώρα για θεατρικό παιχνίδι!
" Ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΟΝ ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΧΗ ΣΤΟ ΜΑΝΙΑΚΙ"
Τι του λέει, ποιες συμβουλές του δίνει, πώς επηρρεάζει τον Παπαφλέσσα;
Αναλάβετε ρόλους και δραματοοποιήστε την σημαντική αυτή συνάντηση!
5. Πέμπτο βήμα Αξιολόγηση!
Πηγαίντε στη σελίδα 'Αξιολόγηση" από το αριστερό μενού και πατήστε πάνω σε αυτή. Ανοίξτε τα αρχεία και απαντήστε σωστά στις ερωτήσεις. Κερδίζει η πιο καλά προετοιμασμένη  ΟΜΑΔΑ!

 
   

Δημιουργός Σεναρίου: ΑΡΓΥΡΙΟΣ ΔΡΟΥΓΚΑΣ (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ - Ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ '21» έχει χαρακτηριστεί ως Επαρκές (βαθμολογία 50 μονάδων μέχρι 69.5) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
1615