Φάση Σεναρίου
Χημεία (Γυμνάσιο)
Κατασκευή εργαλείων
20λεπτά
Α. Προαπαιτούμενα
Ο εκπαιδευτικός έχει φέρει ή έχει ζητήσει από τους μαθητές να φέρουν:
- Μπαλάκια πιγκ-πογκ (δύο χρωμάτων, π.χ λευκά και πορτοκαλί) σε επαρκή ποσότητα
- Μικρούς δισκοειδείς μαγνήτες διαμέτρου περίπου 10mm (βρίσκονται εύκολα στο διαδίκτυο)
- Κόλα ούχου
- Διάφανα πλαστικά δοχεία (1,5L και 10L) σε επαρκή ποσότητα
Ο ίδιος έχει φροντίσει να υπάρχουν και να τα έχει υπό την εποπτεία του:
- Ψαλίδια ή λεπίδες κοπής (κοφτάκια)
- Λύχνοι υγραερίου (γκαζάκια)
- Μεταλλικοί κύλινδροι με βάση περίπου όσο και των μαγνητών (π.χ από μπετόβεργες)
- Ταινία χριτς-χρατς
Ακόμα πρέπει ο εκπαιδευτικός να έχει φροντίσει να υπάρχει στο χώρο:
- Ηλεκτρονικός υπολογιστής
- Βιντεοπροτζέκτορας και οθόνη προβολής ή διαδραστικός πίνακας
- Ενεργή σύνδεση διαδικτύου
- Φωτοτυπίες των ΦΕ1 και ΦΕ2 σε επαρκή ποσότητα
Β. Χωρισμός σε ομάδες - Κατασκευή εργαλείων
Ο εκπαιδευτικός χωρίζει τους μαθητές σε ομάδες 4 – 5 ατόμων, τους μοιράζει τα απαραίτητα υλικά και ζητά από κάθε ομάδα να κατασκευάσει ατομικά προσομοιώματα και ένα δοχείο αντίδρασης σύμφωνα με τα Φύλλα Εργασίας 1 και 2. Η μισή ομάδα θα ασχοληθεί με την κατασκευή προσομοιωμάτων (ΦΕ 1) και η άλλη μισή με την κατασκευή του αντιδραστήρα (ΦΕ2) συγχρόνως.
Δημιουργός Σεναρίου: Μπαζάνος Παντελεήμων (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
(τι
είναι;)
Το σενάριο «Δομή της ύλης και χημικές μεταβολές» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο
(βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε
από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.