Φάση Σεναρίου
Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)
Διαθεματικότητα- Τέχνη, Θρησκεία και Παράδοση.
Οι στόχοι της παρούσας φάσης είναι ξεκάθαροι και προσιτοί, παρά την ηλικία 'του νεαρού' των νηπίων. Η σχέση των νηπίων με την παράδοση και τη θρησκεία ξεκινάει και αναπτύσσεται στο Νηπιαγωγείο. Επίσης, κατά πολύ εξελίσσεται και η σχέση τους με την τέχνη.
Η τέχνη βοηθάει τα νήπια να ανακαλύψουν πτυχές της κοινωνικής πραγματικότητας, να μάθουν να "διαβάζουν" την ψυχική διάθεση του καλλιτέχνη, να αποκτούν αισθητική άποψη του περιβάλλοντός τους και ακόμα προσφέρει πολλά άλλα χρήσιμα οφέλη στην ψυχική τους υγεία και ισορροπία αλλά και στις γνώσεις και δεξιότητές τους. Αυτοί είναι και οι στόχοι της εμπλοκής της τέχνης στην καθημερινότητα του νηπίου.
Όσον αφορά τη θρησκεία, τα νήπια αρχίζουν να αντιλαμβάνονται την πνευματικότητα που μας προσφέρει η θρησκευτική πίστη, ακόμα κι αν δεν γνωρίζουν το γιατί, και εισέρχονται με σταθερούς ρυθμούς στη θρησκευτική πίστη και τις πεποιθήσεις που καλλιεργεί. Στόχος, λοιπόν, της επαφής αυτής είναι η απαλλαγή από φόβους και δειλίες, από ρατσιστικές προδιαθέσεις, η αποβολή προκαταλήψεων και η προετοιμασία του νηπίου για αυριανού γνώστη των θρησκευτικών θεμάτων που σχετίζονται και με την οικογενειακή και κοινωνική του ζωή.
Ζωτικής σημασίας είναι και η ανάπτυξη της σχέσης του νηπίου με την παράδοση. Η παράδοση δημιουργεί γνώσεις για το παρελθόν, που, συχνά, είναι χρήσιμες και για το παρόν, εμπλουτίζει την προσωπικότητά μας με αξίες, πεποιθήσεις και υποστηρίζει την κουλτούρα ολόκληρων λαών και εθνοτήτων!
Έτσι, αφορμή για συζήτηση θα προσφέρουν δύο πίνακες "Το λιομάζωμα" του Θ. Χατζημιχαήλ και "Το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας" του Σ. Βασιλείου. Μετά από παρατήρηση τους στον υπολογιστή, συζήτηση πάνω σε αυτούς και συμπλήρωση φύλλων εργασίας, τα νήπια θα προβούν σε παιχνίδια ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών.