Φάση Σεναρίου
Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)
Διαθεματικότητα- ΤΠΕ, Γλώσσα και Μαθηματικά.
Τα νήπια παρατηρούν τον πίνακα του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ "Το μάζεμα των ελαιών" και αναπτύσουν αρχικά την παρατηρητικότητα και τη μνήμη τους με ανάλογα παιχνίδια στη συνέχεια στην παρεούλα. Στη συνέχεια, καλλιεργούν τη γλώσσα παράγοντας σύνθετες (πχ λιομαζώχτρα, λιοτρίβι κτλ) και παράγωγες (πχ λάδι, λαδάκι, λαδένιο, λαδερό κτλ) λέξεις. Η αφήγηση του θέματος του πίνακα εξελίσσει τη γλώσσα, γίνονται μικρές ιστορίες, όπου με φαντασία δίνεται συνέχεια του πίνακα, αλλά βοηθάει και στις μαθηματικές δραστηριότητες (πχ. ένας άντρας και έξι γυναίκες= επτά άνθρωποι κτλ). Παράγουν ιστορία και παιχνίδια ερωτο- απαντήσεων, με τη χρήση των φύλλων εργασίας. To τρίτο φύλλο εργασίας, επίσης, δίνει αφορμή για την αρίθμηση και στη συνέχεια, παραγωγή μαθηματικών πράξεων.
Στη συνέχεια, τα νήπια αναπαράγουν τον πίνακα ζωγραφίζοντας σε χαρτόνι και φτιάχνουν μικρά εικονίδια όπου με γράμματα και αριθμούς "αφηγούνται" την ιστορία του (με λίγα λόγια). Χειρίζονται μόνα τους την αλλαγή στα εικονίδια, ανάλογα με την ιστορία που αναπτύσσουν και η νηπιαγωγός τραβάει συνεχώς φωτογραφίες για όλες - τις παραμικρές παρεμβάσεις- που κάνουν τα νήπια. Στο τέλος, γίνεται παραγωγή animation στον υπολογιστή από αυτές τις φωτογραφίες και τα νήπια, πλέον παρακολουθούν το βιντεάκι τους!
Παροιμίες Διευκρίνιση
«Η λαϊκή αγορά»
Επιστημονική ευθύνη – επιμέλεια:
Κώστας Χρυσαφίδης
Παρασκευή Παπαγιάννη
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής
Αθήνα 2003
ΕΠΕΑΕΚ – Γ΄ΚΠΣ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: ΚΕΔΑ
Παρομοιώσεις
«Η λαϊκή αγορά»
Επιστημονική ευθύνη – επιμέλεια:
Κώστας Χρυσαφίδης
Παρασκευή Παπαγιάννη
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής
Αθήνα 2003
ΕΠΕΑΕΚ – Γ΄ΚΠΣ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: ΚΕΔΑ
Παροιμίες και ρητά Διευκρίνιση
«Η λαϊκή αγορά»
Επιστημονική ευθύνη – επιμέλεια:
Κώστας Χρυσαφίδης
Παρασκευή Παπαγιάννη
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής
Αθήνα 2003
ΕΠΕΑΕΚ – Γ΄ΚΠΣ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: ΚΕΔΑ