Φάση Σεναρίου

Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)

Η διατροφή μας και ο τόπος διαμονής μας

3 ώρες

Διαθεματικότητα- ΤΠΕ, Γλώσσα και Μαθηματικά.

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_-_liomazoma.docx fyllo_ergasias_sosta_kai_lathos.docx fyllo_ergasias-_antistoihisi.docx

Τα νήπια παρατηρούν τον πίνακα του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ "Το μάζεμα των ελαιών" και αναπτύσουν αρχικά  την παρατηρητικότητα και τη μνήμη τους με ανάλογα παιχνίδια στη συνέχεια στην παρεούλα. Στη συνέχεια, καλλιεργούν τη γλώσσα παράγοντας σύνθετες (πχ λιομαζώχτρα, λιοτρίβι κτλ) και παράγωγες (πχ  λάδι, λαδάκι, λαδένιο, λαδερό κτλ) λέξεις. Η αφήγηση του θέματος του πίνακα εξελίσσει τη γλώσσα, γίνονται μικρές ιστορίες, όπου με φαντασία δίνεται συνέχεια του πίνακα, αλλά βοηθάει και στις μαθηματικές δραστηριότητες (πχ. ένας άντρας και έξι γυναίκες= επτά άνθρωποι κτλ). Παράγουν ιστορία και παιχνίδια ερωτο- απαντήσεων, με τη χρήση των φύλλων εργασίας. To τρίτο φύλλο εργασίας, επίσης, δίνει αφορμή για την αρίθμηση και στη συνέχεια, παραγωγή μαθηματικών πράξεων.

Στη συνέχεια, τα νήπια αναπαράγουν τον πίνακα ζωγραφίζοντας σε χαρτόνι και φτιάχνουν μικρά εικονίδια όπου με γράμματα και αριθμούς "αφηγούνται" την ιστορία του (με λίγα λόγια). Χειρίζονται μόνα τους την αλλαγή στα εικονίδια, ανάλογα με την ιστορία που αναπτύσσουν και η νηπιαγωγός τραβάει συνεχώς φωτογραφίες για όλες - τις παραμικρές παρεμβάσεις-  που κάνουν τα νήπια. Στο τέλος, γίνεται παραγωγή animation στον υπολογιστή από αυτές τις φωτογραφίες και τα νήπια, πλέον παρακολουθούν το βιντεάκι τους! 


Το λιομάζωμα

Ο πίνακας του Θεόφιλου μας βοηθάει στις μαθηματικές πράξεις

Το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας

Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

Παροιμίες

Τα νήπια συμπληρώνουν τα κενά΄των προτάσεων με την αντίστοιχη της εικόνας λέξη.

Yλικό από τη σελίδα:https://effiekyr.wordpress.com
«Η λαϊκή αγορά»
Επιστημονική ευθύνη – επιμέλεια:
Κώστας Χρυσαφίδης
Παρασκευή Παπαγιάννη
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής
Αθήνα 2003
ΕΠΕΑΕΚ – Γ΄ΚΠΣ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: ΚΕΔΑ

Παρομοιώσεις


Yλικό από τη σελίδα:https://effiekyr.wordpress.com
«Η λαϊκή αγορά»
Επιστημονική ευθύνη – επιμέλεια:
Κώστας Χρυσαφίδης
Παρασκευή Παπαγιάννη
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής
Αθήνα 2003
ΕΠΕΑΕΚ – Γ΄ΚΠΣ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: ΚΕΔΑ

Παροιμίες και ρητά

Αναγνωρίζουμε παραδοσιακές ελληνικές εκφράσεις μέσα από την "ανάγνωση" της εικόνας

Yλικό από τη σελίδα:https://effiekyr.wordpress.com
«Η λαϊκή αγορά»
Επιστημονική ευθύνη – επιμέλεια:
Κώστας Χρυσαφίδης
Παρασκευή Παπαγιάννη
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής
Αθήνα 2003
ΕΠΕΑΕΚ – Γ΄ΚΠΣ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: ΚΕΔΑ
Δημιουργός Σεναρίου: ΕΙΡΗΝΗ ΣΠΑΝΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Η διατροφή μας και ο τόπος διαμονής μας» έχει χαρακτηριστεί ως Επαρκές (βαθμολογία 50 μονάδων μέχρι 69.5) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
1705