ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ
Ιστορία (ΔΕ) (Γενικό Λύκειο)
Το κεφάλαιο αυτό στο βιβλίο διαρθρώνεται σε έξι υποενότητες που αναφέρονται:(2.1) στα ελληνιστικά πνευματικά κέντρα, (2.2) στη γλώσσα, (2.3) στη θρησκεία, (2.4) στα γράμματα, (2.5) στις επιστήμες και (2.6) στις τέχνες των ελληνισιτκών χρόνων. Το σενάριο καθοδηγεί τους μαθητές να διερευνήσουν τους επιμέρους τομείς του ελληνιστικού πολιτισμού, να κατανοήσουν τον οικουμενικό του χαρακτήρα, καθώς και τη συμβολή του στην εξέλιξη του πολιτισμού.

Το κεφάλαιο αυτό στο βιβλίο διαρθρώνεται σε έξι υποενότητες που αναφέρονται:(2.1) στα ελληνιστικά πνευματικά κέντρα, (2.2) στη γλώσσα, (2.3) στη θρησκεία, (2.4) στα γράμματα, (2.5) στις επιστήμες και (2.6) στις τέχνες των ελληνισιτκών χρόνων. Το σενάριο καθοδηγεί τους μαθητές να διερρυνήσουν τους επιμέρους τομείς του ελληνιστικού πολιτισμού, να κατανοήσουν τον οικουμενικό του χαρακτήρα, καθώς και τη συμβολή του στην εξέλιξη του πολιτισμού.
Οι μαθητές καλούνται να εντοπίσουν, να περιγράψουν και να ερμηνεύσουν στοιχεία του ελληνιστικού πολιτισμού.Η αναζήτηση, η αισθητοποίηση και η αξιοποίηση πληροφοριών γνωστικού τύπου μέσω του φυλλομετρητή, η αξιολόγηση και η απόδοση της πληροφορίας μέσα από την παραγωγή γραπτού κειμένου, η ανατροφοδότηση στην ομάδα κατά τη διάρκεια της ενδιάμεσης αξιολόγησης μέσα από μία διαδραστική επικοινωνία, η δυνατότητα παραγωγής πολυτροπικών κειμένων αποτελούν βασικούς στόχους της διδασκαλίας, οι οποίοι υλοποιούνται μέσω της χρήσης των Τ.Π.Ε και του διαδικτύου που ενσωματώθηκαν στη διδακτική πράξη με στόχο την προώθηση του νέου και του κριτικού γραμματισμού.
Από παιδαγωγικής σκοπιάς δίνεται έμφαση στην εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας, όπως η ομαδοσυνεργατική με μικρές, ευέλικτες ομάδες μαθητών, στην ανατροφοδότηση των μαθητών με πληροφορίες και αξιολογικές κρίσεις που θα προέρχονται από την ίδια την ομάδα, στην αυτενεργό μάθηση μέσα από την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών σε μια ανακαλυπτική – διερευνητική πορεία της μάθησης και της διδασκαλίας, στην αυτοαξιολόγηση των ομάδων, στην εποπτική διδασκαλία, στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης και στην ολιστική εκπαίδευση.
Η δεύτερη δραστηριότητα διεξάγεται στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου (2 ώρες), όπου οι μαθητές αναζητούν τις πληροφορίες και κατασκευάζουν το υλικό τους.
Η παρουσίαση του τελικού προϊόντος και η αξιολόγηση γίνεται σε επόμενη διδακτική ώρα. Για αυτό χρησιμοποιείται η αίθουσα προβολών που διαθέτει Η/Υ και προτζέκτορα και συνδέεται με το διαδίκτυο.