«Έχω δικαιώματα. Μπορεί κανείς να μου τα προστατέψει; Μια διδακτική πρόταση μέσω ΤΠΕ»
Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός (Γενικό Λύκειο)
«Έχω δικαιώματα. Μπορεί κανείς να μου τα προστατέψει; Μια διδακτική πρόταση μέσω ΤΠΕ»
Το παρόν διδακτικό σενάριο επιχειρεί να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν ποια είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα και ποιοι οργανισμοί τα προασπίζουν. Οι μαθητές με δραστηριότητες ομαδοσυνεργατικές προσπαθούν να προσεγγίσουν τη γνώση ενεργητικά, μαθαίνουν να ερευνούν υλικό σχετικό με το θέμα «Ανθρώπινα δικαιώματα», να εξομαλύνουν γλωσσικά έννοιες που τους ενδιαφέρουν, να αναπτύσσουν λόγο, ενώ παράλληλα δραστηριοποιούνται στη δυνατότητα παρουσίασης του υλικού που παράγουν με τη βοήθεια των ΤΠΕ.
Στο πρώτο δίωρο, παρακολουθούν ένα βίντεο όπου ενημερώνονται γενικά για την έννοια ανθρώπινα δικαιώματα και συνεχίζουν με τη γλωσσική εξομάλυνση του όρου δικαίωμα ενώ παράλληλα επεξεργάζονται ορισμένες γλωσσικές ασκήσεις που τους βοηθούν να κατανοήσουν τις έννοιες συνώνυμα και αντώνυμα σε σχέση με το γλωσσικό πλαίσιο που τους περιβάλλει. Στη συνέχεια γνωρίζουν μέσα από διαδικτυακή αναζήτηση ποια είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα καθώς και ποιοι οργανισμοί τα προασπίζουν. Δημιουργούν παρουσιάσεις με το υλικό που συνέλεξαν. Και τέλος αναπτύσσουν κείμενα που τους προβληματίζουν σχετικά με τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε ευάλωτες ομάδες, ενώ παράλληλα τους βάζουν στη λογική της κριτικής θεώρησης των οργανισμών που τα προασπίζουν.
Σε μία ώρα παρουσιάζουν το υλικό που δημιούργησαν και το ανεβάζουν στο ιστολόγιο της τάξης.
Ακολουθεί φύλλο αξιολόγησης των μαθητών και της διδάσκουσας το οποίο συμπληρώνεται ηλεκτρονικά.

Το παρόν διδακτικό σενάριο επιχειρεί να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν ποια είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα και ποιοι οργανισμοί τα προασπίζουν. Οι μαθητές με δραστηριότητες ομαδοσυνεργατικές προσπαθούν να προσεγγίσουν τη γνώση ενεργητικά, μαθαίνουν να ερευνούν υλικό σχετικό με το θέμα «Ανθρώπινα δικαιώματα», να εξομαλύνουν γλωσσικά έννοιες που τους ενδιαφέρουν, να αναπτύσσουν λόγο, ενώ παράλληλα δραστηριοποιούνται στη δυνατότητα παρουσίασης του υλικού που παράγουν με τη βοήθεια των ΤΠΕ.
Δημιουργός Σεναρίου: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΕΓΑΛΟΜΥΣΤΑΚΑ (Εκπαιδευτικός)