Φάση Σεναρίου

Πληροφορική (Γυμνάσιο)

Selfies for Greece

3 ώρες

Φωτογραφήσεις-Δημοσίευση στο διαδίκτυο

90λεπτά
Φύλλα Εργασίας
dimosieysi.docx

Σε αυτή τη φάση που είναι άλλωστε κι η σημαντικότερη, γίνονται οι φωτογραφήσεις selfies. Επίσης, οι μαθητικές φωτογραφίες μαζί με το συνοδευτικό υλικό (κείμενα, κ.α.) δημοσιεύονται στο διαδίκτυο. 

Η τρίτη φάση του σεναρίου αποτελείται από τα παρακάτω στάδια:

α) Φωτογραφήσεις (45 λεπτά)

Στο στάδιο αυτό πραγματοποιούνται οι φωτογραφήσεις από τις ομάδες των μαθητών σε εξωτερικούς χώρους. Προτείνεται οι φωτογραφήσεις αυτές να γίνουν εκτός διδακτικού ωραρίου με ευθύνη των μαθητών. Εκτός από τις φωτογραφίες (selfies), οι μαθητές μπορούν επίσης να δημιουργήσουν σύντομα βίντεο. Για το σκοπό αυτό οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν κινητά τηλέφωνα, ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, tablet, κ.α. Είναι προτιμότερο οι μαθητές να περιλαμβάνονται κι οι ίδιοι στις φωτογραφίες, αυτό άλλωστε αποτελεί επιπλέον κίνητρο. Κάθε μαθητής μαζί με το επιλεγμένο θέμα μπορεί να φωτογραφηιθεί από κάποιο άλλο μέλος της ομάδας του, Εκείνοι που δεν επιθυμούν να φαίνονται στις φωτογραφίες, μπορούν να εστιάσουν οι ίδιοι στο θέμα τους.

Πριν τις φωτογραφήσεις, οι μαθητές καλούνται να συμβουλευτούν τις οδηγίες για καλή λήψη selfies και να δουν το βίντεο με τις κατευθύνσεις για σωστές φωτογραφίες.

Για καλύτερα αποτελέσματα, οι μαθητές μπορούν να βγάλουν πρόσθετες φωτογραφίες ώστε αργότερα να γίνει η τελική επιλογή. Τέλος, τα ψηφιακά αρχεία των φωτογραφήσεων αντιγράφονται και σε εξωτερικά μέσα αποθήκευσης (π.χ. μνήμες flash). 

Μετά την ολοκλήρωση των φωτογραφήσεων, κάθε μαθητής συμπληρώνει ως άσκηση το Φύλλο Εργασίας 1. Τα συμπληρωμένα αυτά φύλλα περιλαμβάνουν τους οριστικούς τίτλους και τις οριστικές περιγραφές των φωτογραφιών που έχει αναλάβει ο κάθε μαθητής. Οι μαθητές ενθαρρύνονται για να προσθέσουν τις δικές τους πινελιές (απόψεις, συναισθήματα, χρήσιμους συνδέσμους κ.ο.κ.) στις πληροφορίες που έχουν βρει στο διαδίκτυο από την προηγούμενη φάση, ώστε το τελικό υλικό να είναι όσο το δυνατόν πιο πρωτότυπο. Η απλή αντιγραφή κι επικόλληση κειμένων από το διαδίκτυο αποφεύγεται. Ιδανικά, οι τίτλοι κι οι περιγραφές των φωτογραφήσεων κάθε μαθητή αντιγράφονται και σε ένα αρχείο κειμένου.

Με ευθύνη του καθηγητή οι μαθητές λάμβάνουν μέσω email το όνομα χρήστη και τον κωδικό τους ώστε να είναι έτοιμοι να δημοσιεύσουν το υλικό τους στη μαθητική ιστοσελίδα.

β) Σύντομη συζήτηση, φιλτράρισμα κι επιλογή υλικού (10 λεπτά)

Κάθε ομάδα παραδίδει το ψηφιακό υλικό (φωτογραφίες, αρχεία κειμένου) μαζί με τα συμπληρωμένα έντυπα φύλλα εργασίας στον καθηγητή στο εργαστήριο πληροφορικής. Αν είναι απαραίτητο, ακολουθεί φιλτράρισμα κι επιλογή του τελικού υλικού.

γ) Δημοσίευση του ψηφιακού υλικού (35 λεπτά)

Με την καθοδήγηση του καθηγητή και τη βοήθεια των συμπληρωμένων φύλλων εργασίας, οι μαθητές συνδέονται στη μαθητική ιστοσελίδα https://selfieforgreece.wordpress.com/ και δημοσιεύουν τις selfies τους.

Προτείνεται να παρέχεται επιπλέον online βοήθεια στους μαθητές, όπως π.χ. φαίνεται στην ιστοσελίδα https://selfieforgreece.wordpress.com/help/.


Επιπλέον online υποστήριξη για τη δημοσίευση μαθητικών selfies

Προτείνεται οι μαθητές να έχουν ανοιχτή τη σελίδα σε νέο παράθυρο για να βοηθηθούν όταν δημοσιεύουν περιεχόμενο

Οδηγίες λήψης καλών φωτογραφιών selfies

Οι μαθητές θα πρέπει να συμβουλευτούν την ιστοσελίδα πριν τις φωτογραφήσεις

Διαδραστικό βίντεο με χρήσιμες κατευθύνσεις για σωστές φωτογραφήσεις

Οι μαθητές θα πρέπει να δουν το βίντεο πριν τις φωτογραφήσεις

Δημοσίευση μαθητικών selfie στο διαδίκτυο

Οι μαθητές πρέπει να έχουν στη διάθεσή τους τα αντίστοιχα ψηφιακά αρχεία και τα συμπληρωμένα φύλλα εργασίας.

Δημιουργός Σεναρίου: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΠΑΛΑΖΗΣ (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Selfies for Greece» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
2403