Animation στο Scratch
Πληροφορική (Δημοτικό)
Το παρόν σενάριο βοηθά τους μαθητές ηλικίας 11-12 να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας του animation. Η τεχνική του animation βρίσκει εφαρμογή στα κινούμενα σχέδια που τόσο αρέσουν στα μικρά παιδιά. Τα παιδιά μαθαίνουν να διακρίνουν αλλά και να εφαρμόζουν τις απαραίτητες προδιαγραφές που πρέπει να έχει ένα καλό animation.
Παράλληλα τα παιδιά:
- Μαθαίνουν βασικές αρχές επεξεργασίας εικόνας, όπως αντιγραφή, περιστροφή και αναστροφή.
- Έρχονται σε επαφή με δομές επανάληψης, κατανοούν την αναγκαιότητά τους και τον τρόπο λειτουργίας τους
- Μοιράζονται τα έργα τους και εμπνέονται από τα έργα των συμμαθητών τους
Απαραίτητη προϋπόθεση εκτέλεσης του σεναρίου αποτελούνε οι βασικές γνώσεις που πρέπει να έχουν οι μαθητές στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch.
Όσες εικόνες στο σενάριο δεν είναι από το περιβάλλον του Scratch και έχουν αντιγραφεί από το Internet, δεν δεσμεύονται από άδεια χρήσης, είναι ελεύθερες για χρήση και βρίσκονται στους παρακάτω υπερσυνδέσμους :
Jumping Orca , Greece_flag , Christopher Columbus , Teasing . Η σχετική άδεια ελεύθερης χρήσης βρίσκεται εδώ
Είναι γνωστή η λατρεία των παιδιών για τα κινούμενα σχέδια. Οι ήρωες τους είναι συνήθως ζώα ή φανταστικά πλάσματα, με αστεία μορφή που συμπεριφέρονται σαν άνθρωποι. Τα κινούμενα σχέδια αποτελούν τη συνέχεια των παραμυθιών. Τα παιδιά όμως δύσκολα μπορούν να συλλάβουν ότι τα κινούμενα σχέδια είναι στην ουσία μια γρήγορη εναλλαγή εικόνων (animation).
Το Scratch αποτελεί ένα ιδανικό περιβάλλον για να κατανοήσουν τα μικρά παιδιά την τεχνική του animation, καθώς διαθέτει μια μεγάλη γκάμα γραφικών (μορφών) αλλά και λειτουργιών . Έτσι, τα παιδιά με διασκεδαστικό τρόπο μπορούν να φτιάξουν μόνα τους τα δικά τους animation και να αντιληφθούν πλήρως τον τρόπο λειτουργίας των κινουμένων σχεδίων.
Δημιουργός Σεναρίου: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ (Εκπαιδευτικός)