Animation στο Scratch

Πληροφορική (Δημοτικό)

Animation στο Scratch

3 ώρες
Γενική περιγραφή περιεχομένου

Το παρόν σενάριο βοηθά τους μαθητές ηλικίας 11-12 να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας του animation. Η τεχνική του animation βρίσκει εφαρμογή στα κινούμενα σχέδια που τόσο αρέσουν στα μικρά παιδιά. Τα παιδιά μαθαίνουν να διακρίνουν αλλά και να εφαρμόζουν τις απαραίτητες προδιαγραφές που πρέπει να έχει ένα καλό animation.

Παράλληλα τα παιδιά:

  • Μαθαίνουν βασικές αρχές επεξεργασίας εικόνας, όπως αντιγραφή, περιστροφή και αναστροφή.
  • Έρχονται σε επαφή με δομές επανάληψης, κατανοούν την αναγκαιότητά τους και τον τρόπο λειτουργίας τους
  • Μοιράζονται τα έργα τους και εμπνέονται από τα έργα των συμμαθητών τους

Απαραίτητη προϋπόθεση εκτέλεσης του σεναρίου αποτελούνε οι βασικές γνώσεις που πρέπει να έχουν οι μαθητές στο προγραμματιστικό περιβάλλον του  Scratch.

Όσες εικόνες στο σενάριο δεν είναι από το περιβάλλον του Scratch και έχουν αντιγραφεί από το Internet, δεν δεσμεύονται από άδεια χρήσης, είναι ελεύθερες για χρήση και βρίσκονται στους παρακάτω υπερσυνδέσμους :

Jumping Orca , Greece_flag , Christopher Columbus , Teasing . Η σχετική άδεια ελεύθερης χρήσης βρίσκεται εδώ


Εκπαιδευτικό Πρόβλημα

Είναι γνωστή η λατρεία των παιδιών για τα κινούμενα σχέδια. Οι ήρωες τους είναι συνήθως ζώα ή φανταστικά πλάσματα, με αστεία μορφή που συμπεριφέρονται σαν άνθρωποι. Τα κινούμενα σχέδια αποτελούν τη συνέχεια των παραμυθιών. Τα παιδιά όμως δύσκολα μπορούν να συλλάβουν ότι τα κινούμενα σχέδια είναι στην ουσία μια γρήγορη εναλλαγή εικόνων (animation).

Το Scratch αποτελεί ένα ιδανικό περιβάλλον για να κατανοήσουν τα μικρά παιδιά την τεχνική του animation, καθώς διαθέτει μια μεγάλη γκάμα γραφικών (μορφών) αλλά και λειτουργιών . Έτσι, τα παιδιά με διασκεδαστικό τρόπο μπορούν να φτιάξουν μόνα τους τα δικά τους animation και να αντιληφθούν πλήρως τον τρόπο λειτουργίας των κινουμένων σχεδίων.

 

at 50/100
Εκπαιδευτική Βαθμίδα που απευθύνεται το σενάριο
Δημοτικό
Θεματική Ταξινομία
Πληροφορική > Πολυμέσα > Συνθετική κίνηση >
Τύπος Διαδραστικότητας
Συνδυασμός παθητικής και ενεργητικής μάθησης
Επίπεδο Διαδραστικότητας
υψηλό
Προτεινόμενη ηλικιακή ομάδα:
-6
6-9
9-12
12-15
15-18
18-25
25+
Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου:
Τι είναι το animation
28λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο πληροφορικής
Πως κάνουμε animation στο Scratch
17λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο πληροφορικής
Συγγραφή σεναρίων στο Scratch από τους μαθητές
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο πληροφορικής
Ζωγραφίζοντας και δικές μας εικόνες
35λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο πληροφορικής
Αξιολόγηση απόκτησης & εμπέδωσης νέων γνώσεων
10λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο πληροφορικής
Διδακτικοί Στόχοι
Οι μαθητές να προσδιορίζουν τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει ένα animation
Οι μαθητές να διαπιστώσουν την άμεση εφαρμογή της τεχνικής του animation στα κινούμενα σχέδια
Οι μαθητές να δημιουργούν διαφορετικές όψεις μιας εικόνας με βασικές ενέργειες επεξεργασίας εικόνας
Οι μαθητές να φτιάξουν τα δικά τους animation με χρήση κατάλληλων σεναρίων στο Scratch
Οι μαθητές να αντιληφθούν την αναγκαιότητα αλλά και τη χρήση των δομών επανάληψης
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου
animation, κινούμενα σχέδια, Scratch, δομή επανάληψης, περιστροφή, αναστροφή,
Υλικοτεχνική υποδομή
Εργαστήριο Πληροφορικής με το λογισμικό Scratch (Προτείνεται η έκδοση Scratch 2 ) , Μολύβι, γόμα, ψαλίδι , κόλλα

Δημιουργός Σεναρίου: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Animation στο Scratch» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.