Φάση Σεναρίου
Χημεία (Γυμνάσιο)
Εμπλοκή με το προβλημα- Ιστορική αναδρομή
Οι μαθητές οργώνονται σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων και παίρνουν ένα φύλλο εργασίας το οποίο θα συμπληρώσουν και θα παραδώσουν στον καθηγητή τους. Ο καθηγητής καθοδηγεί τους μαθητές στην συμπλήρωση του φύλλου εργασίας ακολουθώντας τα βήματα όπως περιγράφονται (στο φύλλο εργασίας). Στο πρώτο βήμα, αφού γίνει η πρόβλεψη και συζήτηση λίγων λεπτών στις ομάδες, ο καθηγητής παρουσιάζει την ιστορική πορεία ανάπτυξης της ατομικής θεωρίας χρησιμοποιώντας το εργαλείο «Χρονολόγιο» της πλατφόρμας «Αίσωπος». Στη συνέχεια ο καθηγητής δίνει τους ορισμούς των ατόμων και μορίων όπως προβλέπεται από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για τα παιδιά της Β΄ Γυμνασίου.
Τι ονομάζουμε άτομο.
Άτομα είναι τα μικροσκοπικά σωματίδια που δεν τέμνονται σε μικρότερα.
Τι ονομάζουμε μόριο.
Μόρια είναι τα μικροσκοπικά σωματίδια που δημιουργούνται από όμοια ή ανόμοια άτομα.
Τέλος οι μαθητές συμπληρώνουν τους ορισμούς στο φύλλο εργασίας και απαντούν στις παρακάτω ερωτήσεις.
Ιστορική διαδρομή Ατομικής θεωρίας Διευκρίνιση
Ερώτηση 1η
Δημιουργός Σεναρίου: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ-ΑΛΚΜΗΝΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ (Εκπαιδευτικός)