Getting to know our Internet habits: the mischievous side of social media

Αγγλική Γλώσσα (Γενικό Λύκειο)

Getting to know our Internet habits: the mischievous side of social media

3 ώρες
Γενική περιγραφή περιεχομένου

Η κατάχρηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τους μαθητές αποτελεί μια καθημερινή πραγματικότητα. Οι απεριόριστες δυνατότητες και η εύκολη προσβασιμότητα των νέων τεχνολογιών έχουν επηρεάσει δραματικά τόσο τη σχολική όσο και την κοινωνική ζωή, ιδιαιτέρως των εφήβων. Το ενθαρρυντικό, ωστόσο, είναι ότι με το πρόβλημα αυτό άρχισαν ήδη να ασχολούνται οι ίδιοι οι μαθητές, διερευνώντας τα βαθύτερα αίτια και αναζητώντας λύσεις.

Το παρόν διδακτικό σενάριο επιχειρεί να προβληματίσει τους μαθητές αυτής της ηλικίας, εκθέτοντάς τους σε σχετικό διαδικτυακό υλικό, αλλά, κυρίως, φέρνοντάς τους σε επαφή με τα ευρήματα μιας έρευνας Άγγλων συνομιλήκων τους, η οποία συνδέει τη χαμηλή επίδοση και την κόπωση στο σχολείο με την αλόγιστη χρήση των social media.

Παράλληλα, μέσα από τα συνοδευτικά φύλλα εργασίας, έχουν τη δυνατότητα να επαναλάβουν κάποιες από τις διδαχθείσες γραμματικές δομές, να γνωρίσουν καινούριους όρους και έννοιες που άπτονται της θεματικής, αλλά και να επικοινωνήσουν μέσω της αναπαράστασης (role-play), εργαζόμενοι σε ομάδες.


Εκπαιδευτικό Πρόβλημα

Να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με μία πρόσφατη διαδικτυακή έρευνα αλλά και με μια δημοφιλή ανάρτηση βίντεο, οι οποίες στοχεύουν στην αφύπνιση των χρηστών του διαδικτύου ως προς την αλόγιστη χρήση του τελευταίου, καθώς επίσης και να αυτοαξιολογηθούν οι μαθητές ως προς το δικό τους βαθμό εξάρτησης από τα σύγχρονα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ψηφιακής επικοινωνίας. 

at 50/100
Εκπαιδευτική Βαθμίδα που απευθύνεται το σενάριο
Γενικό Λύκειο
Θεματική Ταξινομία
Αγγλική Γλώσσα > ΜΜΕ >
Τύπος Διαδραστικότητας
Συνδυασμός παθητικής και ενεργητικής μάθησης
Επίπεδο Διαδραστικότητας
υψηλό
Προτεινόμενη ηλικιακή ομάδα:
-6
6-9
9-12
12-15
15-18
18-25
25+
Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου:
Warm-up questions and brainstorming
15λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο Η/Υ
Reading task: An alarming school news report
30λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο Η/Υ
Viewing/Listening task:"Look up"-an inspiring poem
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο Η/Υ
Follow-up activities and homework assignment
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο Η/Υ, σπίτι (ανάθεση εργασίας)
Διδακτικοί Στόχοι
Να αναπτυχθούν οι αναγνωστικές δεξιότητες των μαθητών μέσω του εντοπισμού πληροφοριών σε κείμενο.
Να αναπτυχθούν οι ακουστικές δεξιότητες των μαθητών μέσω παρακολούθησης διαδραστικού βίντεο.
Να αναπτυχθούν οι επικοινωνιακές δεξιότητες των μαθητών μέσω της ομαδοσυνεργατικής μάθησης.
Να αποκτηθεί νέο λεξιλόγιο σχετικό με το θέμα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Να χρησιμοποιηθούν και να ανακτηθούν διδαγμένες γραμματικές δομές, όπως οι υποθετικοί λόγοι.
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου
addiction, overuse, news report, social isolation, school performance, sleep deprivation, digital devices, virtual, social networking sites,
Υλικοτεχνική υποδομή
Ηλεκτρονικοί υπολογιστές, προβολικό μηχάνημα, αίθουσα Η/Υ

Δημιουργός Σεναρίου: Μαρία-Φωτεινή Χαλαστάνη (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Getting to know our Internet habits: the mischievous side of social media» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.