Sherlock and the mysteries
Αγγλική Γλώσσα (Γυμνάσιο)
Το παρόν εκπαιδευτικό σενάριο ακολουθεί προδιαγραφές μάθησης οι οποίες βρίσκονται σε άμεση συνάρτηση με τους γενικούς και ειδικούς σκοπούς του ΑΠΣ αγγλικής γλώσσας για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ακολουθεί τις διδακτικές αρχές του ενιαίου ΕΠΣ-ΞΓ και εναρμονίζεται με το επίπεδο γλωσσομάθειας Β1 όπως αυτό καθορίζεται από το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς. Σχετίζεται άμεσα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών και εμπλουτίζει τις διδακτικές ενότητες που ασχολούνται με την αγγλόφωνη λογοτεχνία. Επιπρόσθετα, προάγει τη συνεργατική, ενεργητική μάθηση στην ανάπτυξη επικοινωνιακών γλωσσικών δεξιοτήτων ανταλλαγής απόψεων με συνομιλητές και στην εξεύρεση λύσεων για ένα απλό πρόβλημα.
Οι δραστηριότητες του σεναρίου σχεδιάστηκαν με στόχο την ανάπτυξη ψηφιακών διαδραστικών δεξιοτήτων καθώς και την καλλιέργεια της διερευνητικής και ενεργητικής μάθησης. Ως κύρια στρατηγική επίτευξης των προηγούμενων στόχων, προτείνεται η εργασία των μαθητών σε ομάδες (ομαδο-συνεργατική μέθοδος).
Η αξιολόγηση των μαθησιακών στόχων πραγματοποιείται σε όλη τη διάρκεια του εκπαιδευτικού σεναρίου με τη χρήση φύλλων εργασίας, την εμπλοκή των μαθητών στη συνεργατική διαδικασία και την παραγωγή γραπτού λόγου με τη μορφή μια σύντομης ιστορίας (short story).

Το σενάριο απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίου, επιπέδου Β1 και έχει ως στόχο να τους φέρει κοντά στην Αγγλική λογοτεχνία μέσα από το έργο ενός συγραφέα, τον ήρωα του οποίου γνωρίζουν και παρακολουθούν μέσα από τηλεοπτικές και κινηματογραφικές διασκευές. Οι μαθητές θα μελετήσουν δύο από τις περιπέτειες του γνωστού ντετέκτιβ Sherlock Holmes: μία τηλεοπτική και μία από το αυθεντικό κείμενο του Arthur Conan Doyle. Στη συνέχεια, θα κληθούν να αναγνωρίσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ιστορίας μυστηρίου και στο τέλος θα παράγουν τη δική τους ιστορία. Στην πορεία, θα εξασκήσουν τις δεξιότητες κατανόησης και παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου (listening, reading, speaking, writing)