Sherlock and the mysteries

Αγγλική Γλώσσα (Γυμνάσιο)

Sherlock and the mysteries

3 ώρες
Γενική περιγραφή περιεχομένου

Το παρόν εκπαιδευτικό σενάριο ακολουθεί προδιαγραφές μάθησης οι οποίες βρίσκονται σε άμεση συνάρτηση με τους γενικούς και ειδικούς σκοπούς του ΑΠΣ αγγλικής γλώσσας για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ακολουθεί τις διδακτικές αρχές του ενιαίου ΕΠΣ-ΞΓ και εναρμονίζεται με το επίπεδο γλωσσομάθειας Β1 όπως αυτό καθορίζεται από το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς. Σχετίζεται άμεσα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών και εμπλουτίζει τις διδακτικές ενότητες που ασχολούνται με την αγγλόφωνη λογοτεχνία. Επιπρόσθετα, προάγει τη συνεργατική, ενεργητική μάθηση στην ανάπτυξη επικοινωνιακών γλωσσικών δεξιοτήτων ανταλλαγής απόψεων με συνομιλητές και στην εξεύρεση λύσεων για ένα απλό πρόβλημα.

Οι δραστηριότητες του σεναρίου σχεδιάστηκαν με στόχο την ανάπτυξη ψηφιακών διαδραστικών δεξιοτήτων καθώς και την καλλιέργεια της διερευνητικής και ενεργητικής μάθησης. Ως κύρια στρατηγική επίτευξης των προηγούμενων στόχων, προτείνεται η εργασία των μαθητών σε ομάδες (ομαδο-συνεργατική μέθοδος).

Η αξιολόγηση των μαθησιακών στόχων πραγματοποιείται σε όλη τη διάρκεια του εκπαιδευτικού σεναρίου με τη χρήση φύλλων εργασίας, την εμπλοκή των μαθητών στη συνεργατική διαδικασία και την παραγωγή γραπτού λόγου με τη μορφή μια σύντομης ιστορίας (short story).


Εκπαιδευτικό Πρόβλημα

Το σενάριο απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίου, επιπέδου Β1 και έχει ως στόχο να τους φέρει κοντά στην Αγγλική λογοτεχνία μέσα από το έργο ενός συγραφέα, τον ήρωα του οποίου γνωρίζουν και παρακολουθούν μέσα από τηλεοπτικές και κινηματογραφικές διασκευές. Οι μαθητές θα μελετήσουν δύο από τις περιπέτειες του γνωστού ντετέκτιβ Sherlock Holmes: μία τηλεοπτική και μία από το αυθεντικό κείμενο του Arthur Conan Doyle. Στη συνέχεια, θα κληθούν να αναγνωρίσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ιστορίας μυστηρίου και στο τέλος θα παράγουν τη δική τους ιστορία. Στην πορεία, θα εξασκήσουν τις δεξιότητες κατανόησης και παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου (listening, reading, speaking, writing)

at 50/100
Εκπαιδευτική Βαθμίδα που απευθύνεται το σενάριο
Γυμνάσιο
Θεματική Ταξινομία
Αγγλική Γλώσσα > Λογοτεχνία - Τέχνες - Πολιτισμός > Παραγωγή γραπτού λόγου >
Τύπος Διαδραστικότητας
Ενεργός μάθηση
Επίπεδο Διαδραστικότητας
υψηλό
Προτεινόμενη ηλικιακή ομάδα:
-6
6-9
9-12
12-15
15-18
18-25
25+
Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου:
Who is Sherlock Holmes?
20λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο με υπολογιστές/διαδραστικό πίνακα
Sherlock Holmes and the mysteries
60λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο με υπολογιστές/διαδραστικό πίνακα
Writing a mystery story
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο με υπολογιστές/διαδραστικό πίνακα
Διδακτικοί Στόχοι
Εξοικείωση με το έργο ενός σημαντικού συγγραφέα της Βρετανικής λογοτεχνίας.
Παρουσίαση και ανάλυση του συγκεκριμένου λογοτεχνικού είδους.
Ανάπτυξη κριτικής σκέψης και συνεργασίας.
Κατανόηση αυθεντικού οπτικοακουστικού υλικού.
Άσκηση δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου.
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου
αγγλική γλώσσα, λογοτεχνία, sherlock holmes, mystery story, writing, arthur conan doyle,
Υλικοτεχνική υποδομή
διαδραστικός πίνακας, υπολογιστές,φύλλα εργασίας
Δημιουργός Σεναρίου: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Sherlock and the mysteries» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.