Φάση Σεναρίου
Πληροφορική (Γυμνάσιο)
Διαγραμματική αναπαράσταση αλγόριθμου
Η 2η διδακτική ώρα ξεκινάει με την περιγραφική αναπαράσταση του αλγόριθμου που είχαν ως άσκηση για το σπίτι τους οι μαθητές από τη δραστηριότητα 4 του φύλλου εργασίας 1. Εισάγεται στη συνέχεια από την εκπαιδευτικό ο όρος της διαγραμματικής αναπαράστασης ενός αλγορίθμου. Σχεδιάζονται στον πίνακα τα γεωμετρικά σχήματα που χρησιμοποιούνται και σημειώνεται ο ρόλος του καθενός. Με την εφαρμογή Netop παίρνοντας τον έλεγχο των Η/Υ γίνεται επίδειξη από το server της εφαρμογής «Δημιουργός διαγράμματος ροής». Ακολουθεί εισαγωγή στην έννοια του Προγράμματος. Γίνεται αναφορά στη γλώσσα μηχανής και στην αναγκαιότητα γλωσσών προγραμματισμού υψηλού επιπέδου. Εφαρμόζοντας τη μέθοδο «καταιγισμού ιδεών» οι μαθητές ερωτώνται για τις γλώσσες προγραμματισμού που γνωρίζουν και οι απαντήσεις τους καταγράφονται στον πίνακα. Ακολουθεί συσχετισμός των φυσικών γλωσσών επικοινωνίας των ανθρώπων με τις γλώσσες προγραμματισμού. Έτσι οι μαθητές καθοδηγούμενοι ανακαλύπτουν τα χαρακτηριστικά μιας γλώσσας προγραμματισμού.
Τέλος μοιράζεται στους μαθητές το φύλλο εργασίας 2 και οι μαθητές καλούνται να το υλοποιήσουν.