Διαδρομή στην πορεία των υπολογιστών
Πληροφορική (Επαγγελματικό Λύκειο)
Το σενάριο αποτελείται από μια σειρά δραστηριοτήτων, όπου με τη χρήση της υπηρεσίας πλοήγησης στο διαδίκτυο, καθώς και ορισμένων Web 2.0 εργαλείων, διαγράφεται η τεχνολογική εξέλιξη των υπολογιστών μέσα στο χρόνο (από τον άβακα και τον αστρολάβο, μέχρι το ρομπότ και την τεχνητή νοημοσύνη).
Η εκπαιδευτική διαδικασία ξεκινά με μια περιγραφή από τον καθηγητή του σκοπού του μαθήματος, των δραστηριοτήτων που πρέπει να γίνουν, καθώς και των εργαλείων λογισμικού εφαρμογών και υπηρεσιών του εργαστηρίου Πληροφορικής που πρέπει να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές. Στη συνέχεια, οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες, ώστε να υλοποιήσουν τις δραστηριότητες συνεργατικά.
Κατά την Πρώτη Φάση («Πίσω στο Χρόνο»), οι μαθητές διερευνούν ιστορικά γεγονότα που επέδρασαν καταλυτικά στην εξέλιξη των υπολογιστών και καταγράφουν την σωστή χρονολογική σειρά που συνέβησαν. Η διερεύνηση αυτή, τους βοηθά να πάρουν μια ιδέα για την καταλυτική επίδραση της καινοτομίας στο τομέα της τεχνολογίας.
Στη Δεύτερη Φάση («Ο Πρώτος Υπολογιστής»), οι μαθητές επικεντρώνονται σε ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα που οδήγησαν την εξέλιξη των υπολογιστών στην σημερινή τους μορφή, «Τον υπολογιστή ENIAC».
Η Τρίτη Φάση («Σύγκριση παλιού με νέου») επιτρέπει στους μαθητές να σταθούν κριτικά και να εκτιμήσουν τις διαφορές του υπολογιστή ENIAC και ενός συγχρόνου υπολογιστή.
Ακολουθεί η Τέταρτη Φάση («Οι Πέντε Γενιές»), η οποία έχει σχεδιαστεί για να τονίσει τις τεχνολογικές καινοτομίες, που επέδρασαν σημαντικά στην εξελικτική διαδικασία των τεχνολογικών εφαρμογών, και είχουν ως συνέπεια ριζικές αλλαγές σε πολλούς επιστημονικούς τομείς και κατ’ επέκταση στην κοινωνία ή ακόμα και στη καθημερινή ζωή (Γενιές Υπολογιστών). Στο τέλος, ζητείται από τους μαθητές να πουν τη δική τους γνώμη, για το πώς μπορεί να είναι η επόμενη γενιά και ο υπολογιστής του μέλλοντος.
Το εκπαιδευτικό σενάριο κλείνει με την Πέμπτη Φάση («Παρουσίαση - Αυτοαξιολόγηση»), όπου παρουσιάζει κάθε ομάδα τις εργασίες της στην υπόλοιπη τάξη και ταυτόχρονα αξιολογεί τον εαυτό της, βάση μιας ρουμπρίκας αξιολόγησης.
Οι δραστηριότητες σχεδιάστηκαν βασισμένες στο εποικοδομητικό μοντέλο. Ο μαθητής ανακαλύπτει και δομεί τη γνώση εμπλεκόμενος σε μια διερευνητική διαδικασία. Σ’ αυτή τη διαδικασία κάθε μαθητής, ακόμα και ο πιο αδύναμος, συμμετέχει ενεργά σε ομαδικές διεργασίες. Η κριτική στάση, οι εσωτερικές νοητικές διεργασίες και η συνθετική ικανότητα που πρέπει να επιδείξουν οι μαθητές, θα βοηθήσουν στην ολοκλήρωση της κατάκτησης και δόμησης της γνώσης.