Φάση Σεναρίου

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Γυμνάσιο)

To νερό: στοιχείο και... στοιχειό.

3 ώρες

τα περιβαλλοντικά προβλήματα του νερού.

20λεπτά

 

Στην παρούσα φάση οι μαθητές:

  • Με τη βοήθεια ερωτηματολογίου ανιχνεύουν τη δική τους γνώση και στάση πάνω στην ορθολογική χρήση του απειλούμενου αγαθού.
  • Μέσα από διαδραστικές παρουσιάσεις έρχονται σε επαφή με τα σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα του νερού, όπως αυτά της μόλυνσης και της λειψυδρίας.
  • Μαθαίνουν για τις ανθρωπιστικές και περιβαλλοντικές οργανώσεις που δραστηριοποιούνται ποικιλοτρόπως πάνω στο θέμα.
  • Στα πλαίσια της καλλιέργειας της περιβαλλοντικής-οικολογικής τους συνείδησης κάθε μια από τις επιμέρους ομάδες που απαρτίζουν την περιβαλλοντική ομάδα καλείται να γράψει μια επιστολή σε μια από τις οργανώσεις αυτές. Το περιεχόμενο της επιστολής αφήνεται ελεύθερο στην κρίση , στη φαντασία, στο όραμα και στον προβληματισμό που τους άφησε ο "θρήνος" του νερού.

Ο " θρήνος"του νερού και... πως εγώ αναλαμβάνω δράση!

Η προτεινόμενη διαδραστική παρουσίαση φέρνει τους μαθητές σε επαφή με τα σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα που αφορούν στο νερό και τις επιπτώσεις που αυτά μπορεί να φέρουν. Στόχος η ανάληψη πρωτοβουλιών και δράσης.

Η ρύπανση του νερού


2η Δραστηριότητα: παρακολουθήστε τις παρακάτω παρουσιάσεις και διαδράστε μαθαίνοντας.


1η Δραστηριότητα (Διαγνωστική): απαντήστε στο παρακάτω ερωτηματολόγιο


4η Δραστηριότητα: οι "υπερασπιστές" των νερών...ή αλλιώς: μαθαίνω και αφυπνίζομαι


3η Δραστηριότητα: πόσο δυνατή μνήμη έχετε; (Έλεγχος γνώσεων)

Ελέγχω τι θυμάμαι από τις δυο προηγούμενες διαδραστικές παρουσιάσεις.

Δημιουργός Σεναρίου: Όλγα Γκούμα (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «To νερό: στοιχείο και... στοιχειό.» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
3215