όταν το νερό...στοιχειώνει.
45λεπτά
To νερό "στοιχεώνει", μαγεύει, γοητεύει και επηρεάζει με τη ζωοποιό του δύναμη:
- την ιστορία
- τη θρησκειολογία
- τη λογοτεχνία και
- τη λαϊκή παράδοση
Επειδή από τη φύση της η παρούσα φάση είναι εκτενής, κρίνεται σκόπιμο τα μέλη της περιβαλλοντικής ομάδας να χωρισθούν σε τέσσερις επιμέρους ομάδες-όσα είναι και τα υπό διαπραγμάτευση αντικείμενα-. Αρχικά ολοκληρώνουν τις δραστηριότητες που πραγματεύεται το 1ο φύλλο εργασίας.Αυτό είναι κοινό για όλες τις ομάδες και λειτουργεί ως προάγγελος των πεδίων που θα πραγματευτούν.
Στη συνέχεια κάθε ομάδα- με οδηγό το δικό της φύλλο εργασίας -μαθαίνει, ερευνά, διαδρά και αφουγκράζεται όσα οι φωνές των νερών της "ψιθυρίζουν".Οι μαθητές προσεγγίζουν το νερό βιωματικά, επεξεργάζονται και παρουσιάζουν τις γνώσεις που απεκόμισαν με την παραγωγή πολυτροπικών κειμένων, τα οποία θα αποτελέσουν το τελικό προϊόν των επιμέρους εργασιών τους.
ΟΜΑΔΑ Γ΄ ΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ :1η δραστηριότητα: ακούστε το νερό να σας... μιλά
Διευκρίνιση
Μέσω του παρόντος αρχείου οι μαθητές ακούν και αφουγκράζονται -με τη βοήθεια του Στρατή Μυριβήλη- τις φωνές των νερών και έρχονται σε πρώτη επαφή με ένα λογοτεχνικό κείμενο που αφορά στο νερό.
2η δραστηριότητα: απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις
Διευκρίνιση
Μέσω των ερωτήσεων αυτών ανιχνεύεται η δυνατότητα των μελών της περιβαλλοντικής ομάδας να εντοπίσουν μέσα σ' ένα λογοτεχνικό κείμενο τις διαφορετικές μορφές του υδάτινου στοιχείου.
3η δραστηριότητα: «Νερού Δύναμις» ή αλλιώς: αναζητώντας το νερό στην αρχαία Ελλάδα και στην Αίγυπτο.
Διευκρίνιση
Περιηγηθείτε στον ιστορικό χωροχρόνο και γνωρίστε εφευρέτες και εφευρέσεις που χρησιμοποίησαν τη δύναμη του νερού στην αρχαία Ελλάδα και στην Αίγυπτο.
4η δραστηριότητα:αυτό το θυμάστε;
ΟΜΑΔΑ Δ΄: ΟΙ ΛΑΟΓΡΑΦΟΙ.Μετά από την ακόλουθη διαδραστική παρουσία εκτελέστε τις δραστηριότητες 1,2,3, του φύλλου εργασιών σας.
Διευκρίνιση
Παρακολουθήστε μια παρουσίαση για τις... μαγγανείες του νερού , τα στοιχειά και τα ξωτικά του...
4η δραστηριότητα: αναζητώντας το νερό στην αρχαία Ρώμη: τα Υδραγωγεία
Διευκρίνιση
Μαθαίνω για τα Ρωμαϊκά υδραγωγεία διαδρώντας στην εικόνα που ακολουθεί.
1ο φύλλο εργασίας(κοινό για όλες τις ομάδες)
ΟΜΑΔΑ Α΄ ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ: 1η δραστηριότητα( αφόρμηση)
2η δραστηριότητα (προϋπάρχουσες αντιλήψεις)
5η δραστηριότητα(έλεγχος γνώσεων): απαντήστε στις ερωτήσεις που ακολουθούν
6η δραστηριότητα(επιπλέον προτεινόμενες δραστηριότητες των υποομάδων που θα εκπονηθούν στο σπίτι)
ΟΜΑΔΑ Β΄ΟΙ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΟΙ: 1η δραστηριότητα( αφόρμηση)
2η δραστηριότητα (προϋπάρχουσες αντιλήψεις)
3η δραστηριότητα:το νερό και το... θρησκεύειν
Διευκρίνιση
Παρακολουθήστε την παρακάτω διαδραστική παρουσίαση και διαδράστε μαθαίνοντας.
5η δραστηριότητα : επιπλέον προτεινόμενη δράση της ομάδας που θα εκπονηθεί στο σπίτι
Εργασίες για περαιτέρω διερεύνηση.
Δημιουργός Σεναρίου: Όλγα Γκούμα (Εκπαιδευτικός)
Το σενάριο «To νερό: στοιχείο και... στοιχειό.» έχει χαρακτηριστεί ως
Βέλτιστο
(βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε
από δύο αξιολογητές βάσει
κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
3216