Φάση Σεναρίου
Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων (Γυμνάσιο)
Επιλογή σκηνών για γύρισμα, πρόβες για γυρίσματα
2η φάση (αίθουσα διδασκαλίας ή εναλλακτικά ο χώρος που θα γίνουν τα γυρίσματα, π.χ. πολιτιστικό κέντρο της περιοχής)
Οι «σκηνοθέτες», οι «τεχνικοί», οι «καλλιτέχνες» διατυπώνουν στην ολομέλεια τις απόψεις τους για τα ρούχα, το ύφος, τις κινήσεις των «υποκριτών» σε σχέση με το χώρο: την είσοδο του σπιτιού, το χώρο υποδοχής, το γραφείο. Γίνεται συζήτηση μεταξύ των ομάδων (ο εκπαιδευτικός καθοδηγεί, "πλαίσιο φθίνουσας καθοδήγησης") και αποφασίζουν ποιες σκηνές πρέπει να γυρίσουν προκειμένου να αποδώσουν το περιεχόμενο του λογοτεχνικού έργου. Η παρουσία αφηγητή κρίνεται περιττή και αποφασίζεται να κρατηθούν οι εσωτερικοί μονόλογοι της ηρωίδας. Ο βίαιος αλλά και δίκαιος χαρακτήρας του πατέρα θα αναδειχθεί με τη δράση κατά την είσοδό του στο σπίτι (μπάτσος στην κόρη) και μέσα από το διάλογο με τη γυναίκα του.Οι σκηνές που θα γυριστούν:
Εξωτερικές:
1. Ο πατέρας βγαίνει από το αυτοκίνητο (αντίκα) και κατευθύνεται στο σπίτι
2. Ο πατέρας συνομιλεί με πλανόδιο πωλητή, τρώει στρείδια, τον πληρώνει, η μητέρα παρακολουθεί τη σκηνή αμίλητη
3.Τα παιδιά παρακολουθούν τον πατέρα,
4.Διάλογος πατέρα με μητέρα.
Εσωτερικές:
1. Ο πατέρας μπαίνει στο σπίτι: χαστούκι στη μικρή του κόρη
2. Ο πατέρας μπαίνει στο σπίτι: χαστούκι στην κόρη και εμφάνιση αδερφού για συμπαράσταση (από άλλη οπτική γωνία),
3. Ο πατέρας μπαίνει στο σπίτι: τα μικρά παιδιά παίζουν,
4.Η Πηνελόπη Δέλτα κάθεται στο γραφείο της και θυμάται.
Σε αυτή τη φάση οι ομάδες συμμετέχουν με βάση αυτά που έμαθαν στην προηγούμενη φάση από τις ιστοσελίδες των φύλλων εργασίας:
Οι τεχνικοί μιλούν για τα είδη των πλάνων: απόσταση από το θέμα και γωνία λήψης, τα είδη των πλάνων ανά σκηνή.
Οι φιλόλογοι και οι ιστορικοί δίνουν το χαρακτηρισμό της ηρωίδας και του πατέρα της, οι ακτιβιστές και οι paparazzi εισηγούνται ποια στάση/ύφος είναι καταλληλότερα και για τους δυο πρωταγωνιστές.
Οι υποκριτές κάνουν πρόβες στα κομμάτια του λογοτεχνικού κειμένου που επέλεξε η ολομέλεια.
Οι σκηνοθέτες και οι καλλιτέχνες: προσπάθεια για εύρεση χώρου με παλιά αριστοκρατικά έπιπλα, ενδύματα: κοστούμι για πατέρα, δαντελένιο πουκάμισο για Πηνελόπη Δέλτα (τα μαύρα ρούχα είναι προτιμότερα αλλά αν ο φωτισμός κριθεί ανεπαρκής θα προτιμηθεί λευκό δαντελένιο πουκάμισο).
Οι καλλιτέχνες/ μουσικοί παρουσιάζουν το κομμάτι κλασσικής μουσικής που επέλεξαν.
Διδακτική/ μαθησιακή προσέγγιση 2ης φάσης: οι ομάδες εισηγούνται λύσεις με βάση τα θέματα που έχουν δουλέψει (διαφοροποιημένη διδασκαλία/ differentiation in the classroom) και όλοι οι μαθητές δοκιμάζουν "εμπειρίες επιτυχίας" που συνοδεύονται από την αύξηση των κινήτρων, των συναισθημάτων και των πεποιθήσεων αυτοεπάρκειας τους (self efficacy beliefs) για περαιτέρω ενεργητική εμπλοκή.