ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ
Θρησκευτικά (ΔΕ) (Γυμνάσιο)
Το σενάριο πραγματοποιείται στα πλαίσια της επεξεργασίας της Δ.Ε. 17 του σχολικού εγχειριδίου των Θρησκευτικών της Γ΄ Γυμνασίου, έχει μαθητοκεντρική δομή και υλοποιείται με τη μέθοδο της διερεύνησης και της ομαδοσυνεργασίας. Μπορεί να υλοποιηθεί στα πλαίσια της ενίσχυσης της διδασκαλίας της Δ.Ε. 17. Χριστιανική άσκηση - Μοναχισμός του σχολικού εγχειριδίου της Γ΄ Γυμνασίου. Περιλαμβάνει τη γνωριμία και τη σταδιακή δόμηση εννοιών που σχετίζονται με τη χριστιανική άσκηση ως απαραίτητο στοιχείο στη ζωή κάθε πιστού, τη σημασία της ιδιαίτερα αυστηρής και συνεχούς άσκησης των μοναχών στο πλαίσιο της αφιέρωσής τους στο Θεό, την προσέγγιση και κατανόηση πτυχών του μοναστικού βίου, την αξιολόγηση του ρεύματος του Μοναχισμού ως θεσμού της Εκκλησίας και ως στάση ζωής και την αποτύπωση των ιδανικών που αναδεικνύει το πρότυπο του ασκητικού βίου.
Το σενάριο μπορεί να διευρυνθεί και να επεκταθεί στην ανίχνευση του Μοναχισμού τόσο διαχριστιανικά (π.χ. μοναχικά τάγματα στη Δύση) όσο και διαθρησκειακά (π.χ. Οι βουδιστές μοναχοί).
Το διδακτικό σενάριο είναι συμβατό με το ΑΠΣ και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των ΔΕΠΠΣ αλλά και του Νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά, διότι στηρίζεται στην παροχή και οικοδόμηση της γνώσης, την ομαδοσυνεργασία, τη διεπιστημονικότητα, τη διαθεματικότητα και την αξιοποίηση των ΤΠΕ.
Προαπαιτούμενα είναι η επαρκής εξοικείωση των μαθητών με την ομαδοσυνεργασία, την αναζήτηση στο διαδίκτυο, τη χρήση λογισμικών και ψηφιακών εργαλείων. Τα φύλλα εργασίας αναρτώνται στην ηλεκτρονική τάξη του σχολείου από την εκπαιδευτικό. Το τελικά ομαδοσυνεργατικό προϊόν αναρτάται στην ηλεκτρονική τάξη από τον συντονιστή της ομάδας
Το σενάριο μπορεί να υλοποιηθεί στο εργαστήριο πληροφορικής ή στην τάξη με χρήση του διαδραστικού πίνακα. Στην περίπτωση εφαρμογής στην τάξη, μεγάλο μέρος των εργασιών υλοποιείται από τους μαθητές ως κατ' οίκον τηλεσυνεργασία μέσω σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας (wiki, mail, skype).
Η έννοια της χριστιανικής άσκησης στο Μοναχισμό
Δημιουργός Σεναρίου: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΕΠΠΑ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΣΤΡΑΝΤΖΑΛΗΣ ΠΟΛΥΒΙΟΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ (Συντονιστής)