Φάση Σεναρίου
Διαθεματική Ομάδα (Γενικό Λύκειο)
Με τον τρόπο της ειρωνείας.
Οι μαθητές έχοντας εννοήσει στην προηγούμενη φάση του μαθήματος ότι οικοδομικό στοιχείο του χρονογραφήματος είναι η ειρωνεία, επιχειρούν να φωτίσουν την έννοια και το μηχανισμό παραγωγή της στο κείμενο. Διευρευνούν δε ευρύτερα τις ποικίλης τονικότητας έννοιες που συστεγάζονται στο πεδίο του κωμικού (λ.χ. σάτιρα, ευτραπελία, χιούμορ, σαρκασμός). Εδώ αξιοποιείται και η αντίστοιχη ενότητα για το κωμικό από το σχολικό εγχειρίδιο (Νεοελληνική Γλώσσα Α΄Λυκείου: «Χρονογράφημα», 279-295, για το γέλιο και το κωμικό , σελ. 262-271). Στη συνέχεια οι μαθητές αναλαμβάνοντας ανά ομάδες την επεξεργασία μιας περαγράφου από το κείμενο εντοπίζουν στο κείμενο τα σημεία ειρωνείας, σαρκασμού, σάτιρας κλπ. Σε αυτή τους την επεξεργασία επιχειρούν να προσδιορίσουν τη συμβολή της χρήσης της καθαρεύουσας στο αποτέλεσμα της ειρωνείας αλλά και να σταχυολογήσουν ροΐδειους αφορισμούς μέσα από το συγκεκριμένο κείμενο (βλ.ενδεικτικά: φύλλο εργασίας 1) μυούμενοι και στη μικροδομική προσέγγιση του κειμένου.