Φάση Σεναρίου
Πληροφορική (Γυμνάσιο)
Εισαγωγική δραστηριότητα - καταιγισμός ιδεών
Ανοίγουμε από το περιβάλλον της Scratch το έτοιμο πρόγραμμα BatChasing.sb. Το πρόγραμμα περιέχει δύο χαρακτήρες / sprites, μία πεταλούδα και μία νυχτερίδα. Σε ομάδες των δύο μαθητών, εξετάζουμε το σενάριο του κάθε χαρακτήρα και πριν τρέξουμε το πρόγραμμα προβλέπουμε τι θα συμβεί όταν κάνουμε κλικ στην πράσινη σημαία και όταν πατήσουμε το πλήκτρο Πάνω βελάκι. Ελέγχουμε την πρόβλεψή μας με τρέξιμο και στην περίπτωση που υπάρχει διαφοροποίηση με αυτό που προβλέψαμε εξετάζουμε και συζητάμε σε ζεύγη σε ποιες εντολές ή παραμέτρους οφείλεται η διαφοροποίηση του αποτελέσματος.
Στην συνέχεια σκεφτόμαστε τι θα μπορούσαμε να προσθέσουμε στο πρόγραμμα ώστε να μετατραπεί σε παιχνίδι.(πχ. να σταματά η πτήση της νυχτερίδας όταν πιάσει την πεταλούδα). Μοιραζόμαστε τις ιδέες μας για επέκταση του προγράμματος με την τάξη.