Φάση Σεναρίου
Πληροφορική (Γυμνάσιο)
Αξιολόγηση
Στο φύλλο εργασίας δίνονται στους μαθητές δραστηριότητες αυτοαξιολόγησης. Συγκεκριμένα δίνεται μία άσκηση κλειστού τύπου και ένας χάρτης εννοιών στον οποίο θα πρέπει να συμπληρώσουν τις κατάλληλες λέξεις ή φράσεις. Επιλέχθηκε ο χάρτης εννοιών διότι έχει συνοπτικό χαρακτήρα και συγκεκριμενοποιεί το αφηρημένο· έτσι βοηθά στη δόμηση και τη συστηματοποίηση της νέας γνώσης. Με τη συμπλήρωσή του οι μαθητές συνδέουν και κυρίως εμπεδώνουν τις γνώσεις που ήδη κατέχουν – ουσιαστικά αναμορφώνουν γνώσεις που δεν έχουν οικοδομηθεί πλήρως ή έχουν οικοδομηθεί εσφαλμένα. Επιπλέον, ο εκπαιδευτικός διερευνεί τις αντιλήψεις των μαθητών, επειδή ο χάρτης εννοιών αποτελεί και εργαλείο αξιολόγησης και για τον ίδιο.
Εφόσον υπάρχει διαθέσιμος χρόνος, προτείνεται η επίσκεψη στον ιστότοπο www.vectormagic.com στον οποίο μπορεί να γίνει online convertig μιας ψηφιογραφικής εικόνας που θα επιλέξουν οι ίδιοι, σε διανυσματική. Οι μαθητές μπορούν να μεγεθύνουν τις εικόνες και να συγκρίνουν την ποιότητά τους.
Στην τελική συζήτηση της Ολομέλειας και αφού ο Εκπαιδευτικός συνοψίσει το θέμα της ενότητας, προτείνεται να προϊδεάσει τους μαθητές για την ψηφιοποίηση της κινούμενης εικόνας και του ήχου, θέματα που θα ακολουθήσουν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας της ψηφιακής εικόνας. Τόσο η ψηφιοποίηση του κειμένου που έχει προηγηθεί, όσο και η ψηφιοποίηση του animation και του ήχου που ακολουθεί, αφορούν την ψηφιακή αναπαράσταση των δεδομένων στον υπολογιστή και προσφέρουν μία πληρέστερη αντίληψη για την κωδικοποίηση κάθε μορφής πληροφορίας στον υπολογιστή. Για παράδειγμα, η μελέτη του μεγέθους των αρχείων εικόνας αποτελεί την απαρχή για μελλοντικές δραστηριότητες που αφορούν τη μελέτη του μεγέθους αρχείων κινούμενης εικόνας και βίντεο.
Μετατροπή ψηφιογραφικής εικόνας σε διανυσματική
Δημιουργός Σεναρίου: ΜΑΡΙΑ ΜΑΖΑΡΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)