Ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας: Ιωάννης Καποδίστριας
Ιστορία (ΠΕ) (Δημοτικό)
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το σενάριο είναι απόλυτα συμβατό με το σχολικό Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. (ΔΕΠΠΣ Ιστορίας ΣΤ' Δημοτικού, σελ., 206). Ο κεντρικός άξονας του σεναρίου αφορά στην ιστορία και πιο συγκεκριμένα στην έννοια της εθνικής ολοκλήρωσης και στις συνεχείς προσπάθειες για εθνική ανεξαρτησία και κοινωνική δικαιοσύνη.
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
Για να μπορέσουν οι μαθητές να υλοποιήσουν τις δραστηριότητες που θα τους ζητηθούν θα πρέπει να μπορούν να πλοηγούνται στο
διαδίκτυο, να παρακολουθούν ένα βίντεο μέσω διαδικτύου, να γνωρίζουν τους κανόνες πληκτρολόγησης και το περιβάλλον ενός επεξεργαστή κειμένου καθώς και του λογισμικού δημιουργίας παρουσιάσεων σε ικανοποιητικό βαθμό.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Το σενάριο περιλαμβάνει παιδαγωγικές δραστηριότητες αξιοποίησης τεχνολογικών εργαλείων ΤΠΕ μέσα από τις οποίες γίνεται η δόμηση της νέας γνώσης. Οι δραστηριότητες είναι δομημένες σύμφωνα με τις αρχές της καθοδηγούμενης ανακάλυψης, όπου μέσα από διερευνητικές διεργασίες (αναζήτηση στο διαδίκτυο) ο μαθητής συλλέγει, οργανώνει και επεξεργάζεται τις πληροφορίες που του είναι χρήσιμες. Είναι εμφανείς οι αρχές του εποικοδομισμού με τον οποίο οι μαθητές μέσα από την αυτενεργό εξερεύνηση, οικοδομούν τη γνώση. Ο εκπαιδευτικός λειτουργεί καθοδηγητικά / συμβουλευτικά και ως διαμεσολαβητής της γνώσης, προωθώντας τους μαθητές στην αυτενέργεια και την ανακάλυψη.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΜΕ ΤΠΕ
Οι ΤΠΕ δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να διευρύνουν τις γνώσεις τους για το θέμα που εξετάζεται και να το διερευνήσουν
με διάφορους τρόπους (διαδίκτυο, ηλεκτρονικές εγκυκλοπαίδειες, πολυμέσα), να οργανώσουν τις πληροφορίες που βρίσκουν, να αποφασίσουν για τα σημαντικά γεγονότα και αποφάσεις της διακυβέρνησης Καποδίστρια, καθώς και για τις συνέπειές τους.

Μέσα από τις δραστηριότητες και το πληροφοριακό υλικό ου παρέχεται στους μαθητές/τριες θα τους δοθεί η δυνατόττηα να γνωρίζουν την προσωπικότητα του Ιωάννη Καποδίστρια, αλλά και την προσφορά του στην πολιτική ζωή της Ελλάδας. Επιπλεον θα έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν, να αξιοποιήσουν και να αξιολογήσουν πληροφορίες προκειμένου να υλοποιήσον τις σχεδιασμένες δραστηριότητες.
■ στο διαδίκτυο (ιστοσελίδες και ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες).
■ με χρήση λογισμικού πολυμέσων.
■ με εκτυπωτή.