ΒΙΟΗΘΙΚΗ
Ερευνητική Εργασία - Project (Γενικό Λύκειο)
Η Βιοηθική βρίσκεται τα τελευταία χρόνια στην επικαιρότητα. Μετά τη γενετική επανάσταση και ιδιαίτερα μετα την πρόσφατη ολοκλήρωση της χαρτογράφησης του ανθρώπινου γονιδιώματος και τις ασύλληπτες εφαρμογές της γενετικής μηχανικής στο νέο αυτό μικρόκοσμο του γονιδίου και τελευταία μετά τις δυνατότητες ελέγχου του εγκεφάλου από τη νευρο-τεχνολογία και κυρίως πάντα μπροστά στο φάσμα της αναπαραγωγικής κλωνοποίησης ανθρώπου, η βιοηθική συχνά εισβάλλει ακάθεκτη στο προσκήνιο θετικά και αρνητικά.
Η Ερευνητική Εργασία με θέμα τη "Βιοηθική" καταμερίζεται σε τέσσερα υπο-θέματα και κάθε υπο-θέμα εξετάζεται αυτοτελώς από κάθε ομάδα. Η διάρκεια της Ερευνητικής εργασίας είναι ένα τετράμηνο. Τα υπο-θέματα στα οποία μπορούν να εργαστούν οι ομάδες καθορίζονται πάντα από τα ερευνητικά ενδιαφέροντα των μαθητων/τριών. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα ακόλουθα:
1η ομάδα: Ιατρικώς Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή
2η ομάδα: Καθορισμός Φύλου.
3η ομάδα: Κλωνοποίηση,
4η ομάδα: Πειράματα σε ζώα
Η κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από 4 μαθητές. Ο εκπαιδευτικός μέσω της φθίνουσας καθοδήγησης, διδάσκει, παρωθεί και εμψυχώνει.

Να εξετάσουν οι μαθητές/τριες:
- βασικές αρχές της ηθικής φιλοσοφίας (τι είναι ηθική, επιστήμη, τεχνολογία) με έμφαση στα διλήμματα που σχετίζονται με τις επιστημονικές εξελίξεις και την σύγχρονη τεχνολογία.
- Να διασαφηνίσουν βασικές επιστημονικές έννοιες που σχετίζονται με τη ζωή, την υγεία και την ανθρώπινη φύση.
- Να διερευνήσουν ερωτήματα όπως:
- Πώς οι επιστημονικές ανακαλύψεις επηρεάζουν τον τρόπο που αξιολογούμε τα προβλήματα της ζωής μας και λαμβάνουμε τις αποφάσεις μας;
- Ποιες είναι οι επιπτώσεις της τεχνολογικής προόδου στην υγεία και την καθημερινή μας ζωή;
- Πώς κρίνουμε το σωστό και το λάθος και τι συνεπάγεται η αναμέτρηση με τα όρια της ανθρώπινης φύσης; Από την αναζήτηση του ύψιστου αγαθού στην συνεπειοκρατία και τον ωφελιμισμό.