Φάση Σεναρίου
Πληροφορική (Γενικό Λύκειο)
Η έννοια της μεταβλητής και της λίστας με την βοήθεια του λογισμικού Scratch
Φύλλο Εργασίας 3
Κατά την τρίτη διδακτική ώρα, οι μαθητές θα ασχοληθούν με την σειρά Fibonacci.
Η σειρά Fibonacci επιλέχθηκε γιατί είναι ένα υπολογιστικό πρόβλημα, αλλά παράλληλα μπορεί να είναι διασκεδαστικό αφού συνδέεται με θέματα τέχνης, φύσης κλπ Επιπλέον η εξοικείωση με τη σειρά Fibonacci μπορεί να βοηθήσει στον περαιτέρω προγραμματισμό των μαθημάτων, αφού είναι καλό παράδειγμα για την διδασκαλία της αναδρομής
Έτσι, στην αρχή της ώρας γίνεται παρουσίαση μέσω Διαδικτύου (και προτζέκτορα) της σειράς Fibonacci και των ιδιοτήτων και χαρακτηριστικών της, από το link
http://makolas.blogspot.gr/2012/02/fibonacci.html
Οι μαθητές προσπαθούν να φτιάξουν project που να παράγει τους 10 πρώτους αριθμούς της σειράς Fibonacci με βάση τα όσα γνωρίζουν
Αντιλαμβάνονται ότι οι προηγούμενες τιμές των μεταβλητών χάνονται, οπότε μιλάμε για τις λίστες και την χρησιμότητά τους
Με την βοήθεια του προτζέκτορα γίνεται επίδειξη της δημιουργίας λίστας και των σχετικών εντολών
Στη συνέχεια φτιάχνουν πρόγραμμα που να παράγει γνωστό πλήθος αριθμών της σειράς Fibonacci, χρησιμοποιώντας λίστα
Δημιουργός Σεναρίου: Ουρανία Καλαντζή (Εκπαιδευτικός)