Φάση Σεναρίου

Ιστορία (ΔΕ) (Γυμνάσιο)

Εισαγωγή στη Γαλλική Επανάσταση

2 ώρες

Κατασκευή κοινωνικής πυραμίδας,διατύπωση αιτίων

25λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_galliki_epanastasi.docx

Συνεχίζοντας με επαγωγική μέθοδο και προσπαθώντας να αποφύγουμε την εισήγηση από μέρους του διδάσκοντα, προβάλουμε ένα απόσπασμα ενός ντοκιμαντέρ της δημόσιας τηλεόρασης, το οποίο έχει υποστεί επεξεργασία από το διδάσκοντα αφαιρώντας πληροφορίες που κρίνονται ως περιττές και παραμένωντας στο ζήτημα της κοινωνίας της Γαλλίας του 19ου αιώνα, των αιτίων της Γαλλικής Επανάστασης και των πρώτων γεγονότων.

Οι μαθητές χωρίζονται πάλι σε δύο ομάδες και λαμβάνουν φύλλα εργασίας (Φύλλο Εργασίας 1), τα οποία συμπληρώνουν κατά τη διάρκεια της προβολής, ενώ στη συνέχεια η κάθε ομάδα λαμβάνει ένα χαρτόνι και παρουσιάζει στην ολομέλεια τα αποτελέσματα της εργασίας της. Ο στόχος της παρούσας δραστηριότητας είναι για την πρώτη ομάδα η σύνταξη κοινωνικής πυραμίδας της Γαλλίας του 18ου αιώνα όπως προκύπτει από το απόσπασμα, καθώς επίσης η σύνταξη χρονιδιαγράμματος των γεγονότων που οδήγησαν στην Επανάσταση για τη δεύτερη ομάδα. Επιπλέον όμως στη συνέχεια οι μαθητές θα πρέπει να κατασκευάσουν μια αφίσα σχετική και να την παρουσιάσουν στην τάξη, έτσι ώστε να ενοποιηθεί το νέο περιεχόμενο διδασκαλίας και όλοι η μαθητές να μπορέσουν να συνδέσουν τη νέα γνώση τόσο ως προς τα κοινωνικά αίτια όσο και ως προς τα γεγονότα καθεαυτά.

Και οι δύο τεχνικές αποτελούν στόχο του μαθήματος της Ιστορίας γιατί προωθούν την ενεργητική απόδοση των γεγονότων από τους μαθητές, τη μετατροπή της αφήγησης σε κωδικοποιημένο κείμενο (παρουσίαση διαγραμμάτων), αλλά και την ικανότητα των μαθητών να διακρίνουν τις πολιτικές, τις οικονομικές και τις πνευματικές σχέσεις των ιστορικών γεγονότων.


Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

από το 16:40 και μετά

Δημιουργός Σεναρίου: ΑΡΓΥΡΩ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Εισαγωγή στη Γαλλική Επανάσταση» έχει χαρακτηριστεί ως Επαρκές (βαθμολογία 50 μονάδων μέχρι 69.5) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
4229