Φάση Σεναρίου

Ιστορία (ΔΕ) (Γυμνάσιο)

Εισαγωγή στη Γαλλική Επανάσταση

2 ώρες

Αναγνώριση προσώπων της εποχής,διατύπωση υποθέσεων

15λεπτά
Φύλλα Εργασίας
galliki_epanastasi.docx

Αφού προετοιμάσαμε τους μαθητές για το θέμα τους χωρίζουμε σε δύο ομάδες. Σε δύο τοίχους της τάξης (ένα για κάθε ομάδα) έχουμε αναρτήσει εικόνες σχκετικές με τη Γαλλική Επανάσταση, οι οποίες περιέχουν τις έννοιες, Λουδοβίκος ΙΣΤ’, Ευγενείς, Κλήρος, Τρίτη Τάξη, Μασσαλιώτιδα, Γαλλία, Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Οι δύο ομάδες παίρνουν από μια δέσμη από αντίστοιχες λεζάντες και έχουν περίπου 4 λεπτά να συνδέσει η κάθε ομάδα τις εικόνες με τις λεζάντες (έγγραφο 1). Στο τέλος συγκρίνουμε τα αποτελέσματα στην ολομέλεια και ρωτάμε τις ομάδες πώς οδηγήθηκαν στις συγκεκριμένες απαντήσεις και ποιές εικόνες τους δημιούργησαν δυσκολίες.

Η επιλογή των εικόνων και του παιχνιδιού γίνεται ώστε να αφυπνίσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών, να τους ενεργοποιήσουμε από την έναρξη του μαθήματος με μια δραστηριότητα και να τους οδηγήσουμε να εξάγουν μόνοι τους συμπεράσματα σχετικά με το περιεχόμενο των εικόνων. Στο τέλος αυτής της φάσης ρωτάμε τους μαθητές (σε σχέση και  με την 1η  φάση) πώς νομίζουν ότι εμπλέκονται αυτές οι έννοιες μεταξύ τους και πως πιστεύουν ότι "ξέσπασε" η Γαλλική Επανάσταση.


Δημιουργός Σεναρίου: ΑΡΓΥΡΩ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Εισαγωγή στη Γαλλική Επανάσταση» έχει χαρακτηριστεί ως Επαρκές (βαθμολογία 50 μονάδων μέχρι 69.5) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
4228