Φάση Σεναρίου
Ιστορία (ΔΕ) (Γυμνάσιο)
Αναγνώριση προσώπων της εποχής,διατύπωση υποθέσεων
Αφού προετοιμάσαμε τους μαθητές για το θέμα τους χωρίζουμε σε δύο ομάδες. Σε δύο τοίχους της τάξης (ένα για κάθε ομάδα) έχουμε αναρτήσει εικόνες σχκετικές με τη Γαλλική Επανάσταση, οι οποίες περιέχουν τις έννοιες, Λουδοβίκος ΙΣΤ’, Ευγενείς, Κλήρος, Τρίτη Τάξη, Μασσαλιώτιδα, Γαλλία, Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Οι δύο ομάδες παίρνουν από μια δέσμη από αντίστοιχες λεζάντες και έχουν περίπου 4 λεπτά να συνδέσει η κάθε ομάδα τις εικόνες με τις λεζάντες (έγγραφο 1). Στο τέλος συγκρίνουμε τα αποτελέσματα στην ολομέλεια και ρωτάμε τις ομάδες πώς οδηγήθηκαν στις συγκεκριμένες απαντήσεις και ποιές εικόνες τους δημιούργησαν δυσκολίες.
Η επιλογή των εικόνων και του παιχνιδιού γίνεται ώστε να αφυπνίσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών, να τους ενεργοποιήσουμε από την έναρξη του μαθήματος με μια δραστηριότητα και να τους οδηγήσουμε να εξάγουν μόνοι τους συμπεράσματα σχετικά με το περιεχόμενο των εικόνων. Στο τέλος αυτής της φάσης ρωτάμε τους μαθητές (σε σχέση και με την 1η φάση) πώς νομίζουν ότι εμπλέκονται αυτές οι έννοιες μεταξύ τους και πως πιστεύουν ότι "ξέσπασε" η Γαλλική Επανάσταση.