Φάση Σεναρίου
Ιστορία (ΔΕ) (Γυμνάσιο)
Επεξεργασία πηγών και δραματοποίηση
Μετά την επεξεργασία του θέματος της κοινωνικής πυραμίδας και της διαγραμματικής παρουσίασης των γεγονότων αναθέτουμε στους μαθητές να υλοποιήσουν μια δραματοποίηση της Εθνοσυνέλευσης, λαμβάνοντας υπόψη και τα κείμενα που περιέχει το δεύτερο φύλλο εργασίας (Φύλλο Εργασίας 2). Οι μαθητές θα πρέπει να χωριστούν σε ομάδες ανάλογα με τους ρόλους, να σκεφτεί η κάθε ομάδα τις επιδιώξεις των συμμετεχόντων στην Εθνοσυνέλευση και τη στάση τους ως προς του άλλους, δηλ. κάποιες ομάδες είχαν «κοινά» συμφέροντα.
Η δραματοποίηση αυτή απαιτεί ως εκ τούτου βαθειά κατανόηση της κοινωνίας από μέρους των μαθητών και των αιτιών της Επανάστασης, το ποίο ήταν και το κεντρικό θέμα της ενότητας. Είναι σημαντική η βοήθεια του διδάσκοντα και η καθοδήγηση των ομάδων στον κάθε ρόλο, όπως στο ότι και ανάμεσα στους επαναστάτες υπάρχουν διαφωνίες (π.χ. γυναίκες) ή ότι οι Επαναστάτες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν και ο ίδιοι βία (δηλ. όμοια μέσα με τους κρατούντες) προκειμένου να αλλάξουν την κατάσταση. Όλα τα παραπάνω θα βοηθήσουν τους μαθητές να μη σχηματίζουν δογματικές στάσεις σχετικά με φαινόμενα Επανάστασης και να κατανοούν τις διαφορετικές απόψεις που μπορούν να υπάρχουν σε κάθε θέμα.
Κλείνουμε με την παρουσίαση της δραματοποίησης και ανάθεση εργασίας.