Φάση Σεναρίου

Ιστορία (ΔΕ) (Γυμνάσιο)

Εισαγωγή στη Γαλλική Επανάσταση

2 ώρες

Επεξεργασία πηγών και δραματοποίηση

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_2.docx ergasia_gia_to_spiti.docx

Μετά την επεξεργασία του θέματος της κοινωνικής πυραμίδας και της διαγραμματικής παρουσίασης των γεγονότων αναθέτουμε στους μαθητές να υλοποιήσουν μια δραματοποίηση της Εθνοσυνέλευσης, λαμβάνοντας υπόψη και τα κείμενα που περιέχει το δεύτερο φύλλο εργασίας (Φύλλο Εργασίας 2).  Οι μαθητές θα πρέπει να χωριστούν σε ομάδες ανάλογα με τους ρόλους, να σκεφτεί η κάθε ομάδα τις επιδιώξεις των συμμετεχόντων στην Εθνοσυνέλευση και τη στάση τους ως προς του άλλους, δηλ. κάποιες ομάδες είχαν «κοινά» συμφέροντα.

Η δραματοποίηση αυτή απαιτεί ως εκ τούτου βαθειά κατανόηση της κοινωνίας από μέρους των μαθητών και των αιτιών της Επανάστασης, το ποίο ήταν και το κεντρικό θέμα της ενότητας. Είναι σημαντική η βοήθεια του διδάσκοντα και η καθοδήγηση των ομάδων στον κάθε ρόλο, όπως στο ότι και ανάμεσα στους επαναστάτες υπάρχουν διαφωνίες (π.χ. γυναίκες) ή ότι οι Επαναστάτες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν και ο ίδιοι βία (δηλ. όμοια μέσα με τους κρατούντες) προκειμένου να αλλάξουν την κατάσταση. Όλα τα παραπάνω θα βοηθήσουν τους μαθητές να μη σχηματίζουν δογματικές στάσεις σχετικά με φαινόμενα Επανάστασης και να κατανοούν τις διαφορετικές απόψεις που μπορούν να υπάρχουν σε κάθε θέμα. 

Κλείνουμε με την παρουσίαση της δραματοποίησης και ανάθεση εργασίας.


Δημιουργός Σεναρίου: ΑΡΓΥΡΩ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Εισαγωγή στη Γαλλική Επανάσταση» έχει χαρακτηριστεί ως Επαρκές (βαθμολογία 50 μονάδων μέχρι 69.5) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
4230