Μουσική και Κινηματογράφος

Μουσική (Άλλο)

Μουσική και Κινηματογράφος

3 ώρες
Γενική περιγραφή περιεχομένου

Η μουσική ως Τέχνη, ακολουθεί μία "φόρμα κατασκευής", ένα "σχέδιο", βάση του οποίου οι συνθέτες οργανώνουν τους ήχους τους εκφράζοντας ανθρώπινα συναισθήματα ή περιγράφοντας καταστάσεις από το εξωτερικό τους περιβάλλον. Η μουσική μιας κινηματογραφικής ταινίας πρωτεύοντα στόχο έχει να δώσει ζωή στις εικόνες όπου οι διάλογοι και η δράση της ταινίας να συνυπάρχουν αρμονικά.

Τίθεται το ερώτημα πώς η κινηματογραφική μουσική χρησιμοποιείται από τον συνθέτη για να βοηθήσει την εικόνα να αγγίξει τον θεατή και με ποιό τρόπο θα πρέπει ο θεατής από την μεριά του να κατακτήσει το νόημα της ύπαρξης αυτής της μουσικής σε σχέση με τα γεγονότα που συμβαίνουν στην ταινία. Είναι αναγκαίο λοιπόν ο θεατής να μπορεί να αντιλαμβάνεται την ανάγκη για ποιοτική κινηματογραφική μουσική ακρόαση μέσα στην οποία αναπτύσσονται ιδιαίτερες μουσικές τεχνικές οι οποίες προϋποθέτουν για την κατανόησή τους ανάλογη μουσική γνώση και καλλιέργεια. 


Εκπαιδευτικό Πρόβλημα

Θα γίνει μια γενική παρουσίαση της πορείας του κινηματογράφου κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα με αναφορά στα είδη των κινηματογραφικών ταινιών. Παράλληλα, θ΄ακολουθήσει αναφορά στην εκδήλωση καινούργιων τάσεων στη μουσική διαδικασία κατά τον 20ο αιώνα έτσι ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν τα βασικά τους χαρακτηριστικά για να μπορούν να τα αναγνωρίζουν μέσα στις κινηματογραφικές παραγωγές ταινιών.    

at 50/100
Εκπαιδευτική Βαθμίδα που απευθύνεται το σενάριο
Άλλο
Θεματική Ταξινομία
Μουσική > Μουσικές μορφές / είδη >
Τύπος Διαδραστικότητας
Συνδυασμός παθητικής και ενεργητικής μάθησης
Επίπεδο Διαδραστικότητας
μεσαίο
Προτεινόμενη ηλικιακή ομάδα:
-6
6-9
9-12
12-15
15-18
18-25
25+
Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου:
Μουσική και κινηματογράφος:Εισαγωγή-Μουσικά είδη
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Σχολική τάξη
Ο κινηματογράφος στο Α΄μισό του 20ου αι.
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Σχολική αίθουσα
Ο κινηματογράφος στο Β΄μισό του 20ου αι.
44λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Σχολική αίθουσα
Βιβλιογραφία
1λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Σχολική Τάξη
Διδακτικοί Στόχοι
Μουσική καλλιέργεια: Αναφορά και κατανόηση των καινούργιων ειδών μουσικής σύνθεσης στον 20ο αι.
Συνειδητοποίηση του ρόλου της κιν/φικής μουσικής στην διαμόρφωση ενός φιλμ.
Η χρήση των διαφορετικών ειδών μουσικής του 20ου αιώνα στην μουσική επένδυση μιας κιν/φικής ταινίας
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου
Μιούζικαλ, τηλεόραση, στερεοφωνία, 'cinemascope', 'click track', 'mickeymousing', σειραϊσμός, διαφωνία, 'western', τζαζ, ροκ μπαλάντα, υστερομαντικό ύφος, τραγούδια pop, ηλεκτρονική μουσική, αλεατορικές τεχνικές, ταινίες τρόμου, ψυχολογικές ταινίες, εμπορικές ταινίες,
Υλικοτεχνική υποδομή
Προβολικό μηχάνημα για την προβολή ταινιών, διαδραστικός πίνακας, Η/Υ

Δημιουργός Σεναρίου: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΟΥΚΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΤΣΕΡΠΕ ΓΕΩΡΓΙΑ-ΜΑΡΙΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΔΑΛΙΑΝΟΥΔΗ ΕΙΡΗΝΗ(ΡΕΝΑΤΑ) (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Μουσική και Κινηματογράφος» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).