Φάση Σεναρίου
Αγγλική Γλώσσα (Γενικό Λύκειο)
Διαχείριση στερεών αποβλήτων Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Αγγλική γλώσσα
Δημιουργία ταινίας στην αγγλική γλώσσα
Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες των 4-5 ατόμων, με βάση όσα έχουν μάθει αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν το story map μιας ταινίας που θα ενημερώνει και θα προβληματίζει τους θεατές. Ελάχιστη απαίτηση 1 υπολογιστής ανά ομάδα και σύνδεση στο διαδίκτυο. Στη συνέχεια και σε χρόνο εκτός του σχολικού ωραρίου, αναλαμβάνουν να κινηματογραφήσουν και να μοντάρουν μια ταινία 3 λεπτών. Η ταινία μπορεί να είναι στην ελληνική ή στην αγγλική γλώσσα ανάλογα με την κρίση του διδάσκοντα και ανάλογα με το διαθέσιμο χρόνο και τις δυνατότητες των μαθητών μπορεί να ζητηθεί υποτιτλισμός στην αγγλική / ελληνική γλώσσα. Ο εκπαιδευτικός σε συνεργασία με τους μαθητές μπορεί να προσδιορίσει σε ποιο κοινό θα προβληθεί η ταινία και σε ποια σφαίρα έξω από τα στενά σχολικά πλαίσια θα απλωθεί ο στόχος της ενημέρωσης και του προβληματισμού στα θέματα διαχείρισης των στερεών αποβλήτων. Μετά την προβολή της ταινίας ακολουθεί συζήτηση.
Διδακτικοί στόχοι:
Μετά την ολοκλήρωση της 3ης διδακτικής ώρας ο μαθητής θα πρέπει:
1. να μπορεί να συνεργάζεται σε ομάδα για την παραγωγή πολυτροπικού κειμένου
2. να αξιοποιεί τις ΤΠΕ για τη δημιουργία του story map μιας ταινίας
3. να μπορεί να περιγράφει με πολυμεσικό κείμενο πληροφορία και προβληματισμό σχετικά με θέματα διαχείρισης αποβλήτων
4. να ενεργοποιηθεί περιβαλλοντικά προωθώντας σε τρίτους μήνυμα υιοθέτησης θετικών στάσεων και συμπεριφορών ως προς τη βιώσιμη διαχείριση των αποβλήτων
Διάρθρωση:
1) Αφόρμηση (5'): Προβολή εικόνας για την κινητοποίηση των μαθητών, την ανάκληση γνώσεων και την έκφραση του προβληματισμού τους σχετικά με το θέμα.
2) Παρουσίαση των εργασιών (10'): τα θετικά και αρνητικά των διαφόρων τρόπων διαχείρισης αποβλήτων, δημιουργία συναντίληψης
3) Δημιουργία story map (30'): περιβαλλοντική ενεργοποίηση των μαθητών μέσα από την τέχνη του Κινηματογράφου
Δημιουργία του story map Διευκρίνιση
Δίνεται ένα χρονικό όριο για να φέρουν οι μαθητές την ταινία τους και να την προβάλουν στην ολομέλεια.
Προγράμματα για επεξεργασία εικόνας/βίντεο/ήχου Διευκρίνιση
Πυραμίδα ιεράρχησης στη Διαχείριση Αποβλήτων Διευκρίνιση
Waste management hierarchy
Group Presentations of pros and cons of various waste management methods
Δημιουργός Σεναρίου: ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ ΚΥΖΕΡΙΔΗ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΒΑΚΑΛΟΥΔΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΕΛΕΝΗ (Συντονιστής)