Φάση Σεναρίου

Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)

Γνωριμία με τον υπολογιστή

3 ώρες

Ο υπολογιστής ως ενιαίο σύστημα

30λεπτά

Ο/η εκπαιδευτικός αναπτύσσει δραστηριότητες, προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν τον υπολογιστή, ως ένα ενιαίο σύστημα που ομοιάζει με κάποιες από τις λειτουργίες που εκτελούν μέρη του ανθρώπινου σώματος.

Οι δραστηριότητες που αξιοποιούν εικόνες με διαδραστικά σημεία μπορούν να υλοποιηθούν στην ολομέλεια, προκειμένου όλα τα παιδιά να διατυπώσουν και να αιτιολογήσουν τους συσχετισμούς τους. Είναι σημαντικό ο/η εκπαιδευτικός να παραπέμπει τα παιδιά και σε γνώσεις που αποκτήθηκαν κατά την προηγούμενη φάση, έτσι ώστε να διευκολύνει περεταίρω τη μαθησιακή διαδικασία.

Αναφορικά με τη δραστηριότητα που αξιοποιεί το στοιχείο των ενεργών περιοχών, προτείνεται να υλοποιηθεί σε μικρές ομάδες παιδιών, προκειμένου να διευκολυνθεί η συμμετοχή ακόμη και των λιγότερο "ενεργητικών" μαθητών.


Κεντρική Μονάδα και Ανθρώπινος Εγκέφαλος

Στα παιδιά δίνεται χρόνος για προσεκτική παρατήρηση κάθε εικόνας, προκειμένου να συσχετίσουν τα στοιχεία και να δώσουν κατάλληλες εξηγήσεις. Το κείμενο που υπάρχει αξιοποιείται ως κριτήριο επαλήθευσης ή διάψευσης των συσχετισμών

Οθόνη και Πρόσωπο

Στα παιδιά δίνεται χρόνος για προσεκτική παρατήρηση κάθε εικόνας, προκειμένου να συσχετίσουν τα στοιχεία και να δώσουν κατάλληλες εξηγήσεις. Το κείμενο που υπάρχει αξιοποιείται ως κριτήριο επαλήθευσης ή διάψευσης των συσχετισμών

Ηχεία και Στόμα

Στα παιδιά δίνεται χρόνος για προσεκτική παρατήρηση κάθε εικόνας, προκειμένου να συσχετίσουν τα στοιχεία και να δώσουν κατάλληλες εξηγήσεις. Το κείμενο που υπάρχει αξιοποιείται ως κριτήριο επαλήθευσης ή διάψευσης των συσχετισμών

Πληκτρολόγιο, Ποντίκι και Χέρια

Στα παιδιά δίνεται χρόνος για προσεκτική παρατήρηση κάθε εικόνας, προκειμένου να συσχετίσουν τα στοιχεία και να δώσουν κατάλληλες εξηγήσεις. Το κείμενο που υπάρχει αξιοποιείται ως κριτήριο επαλήθευσης ή διάψευσης των συσχετισμών

Συσχετίζοντας τον υπολογιστή με το ανθρώπινο σώμα

Τα παιδιά με την τεχνική του "σύρε και άσε", παροτρύνονται να τοποθετήσουν κατάλληλα τις εικόνες, ώστε να προκύπτουν οι ορθοί συσχετισμοί των μονάδων του υπολογιστή με το ανθρώπινο σώμα

Δημιουργός Σεναρίου: ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΛΛΙΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΤΣΑΜΠΑΖΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΤΣΑΛΑΓΙΩΡΓΟΥ ΕΛΕΝΗ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Γνωριμία με τον υπολογιστή» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
787