Το ασφαλές διαδίκτυο σε κόμικς.
Πληροφορική (Δημοτικό)
Η ασφάλεια στο διαδίκτυο είναι από τα πιο σημαντικά μαθήματα και πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση.
Οι μαθητές γίνονται δημιουργοί ενός εκπαιδευτικού υλικού που θα μοιράσουν σε άλλους. Το υλικό θα είναι κόμικς με ήρωες από εκπομπές της τηλεόρασης που αρέσουν στα παιδιά. Μέσα από αυτή τη διαδικασία θα διαδώσουν σε άλλους μαθητές τους κινδύνους του διαδικτύου έτσι ώστε εκείνοι να είναι έτοιμοι να προφυλαχθούν. Προϋπόθεση είναι να γνωρίζουν να χειρίζονται το λογισμικό παρουσιάσεων.
Οι μαθητές δημιουργούν κόμικς με θέμα την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Σε όλη τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές θα έχουν ανοιχτό το αρχείο της παρουσίασης, θα διαβάζουν και θα δουλεύουν επάνω σε αυτό. Έτσι επιτυγχάνεται η ομαλή ροή του μαθήματος χωρίς να υπάρχουν παραλείψεις.
Γενικά στο μάθημα των ΤΠΕ θα ήταν καλό να ήταν παρόντες δύο εκπαιδευτικοί πληροφορικής. Αυτό δεν είναι εφικτό όμως στη δύσκολη κατάσταση που περνάει η χώρα μας. Επειδή ο πληροφορικός σήμερα είναι αρκετά δύσκολο να κάνει μάθημα και ταυτόχρονα να ελέγχει αν οι μαθητές προσέχουν, λαμβάνοντας υπόψη ότι στην τάξη υπάρχουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και διάφορα τεχνικά προβλήματα που μπορούν να προκύψουν στον εξοπλισμό του εργαστηρίου, μπορεί να έχει έτοιμο το μάθημά του σε ψηφιακή μορφή - βίντεο και στο μάθημα που θα γίνεται στην τάξη να συμπληρώνει τυχόν παραλήψεις, ελέγχοντας ταυτόχρονα τη συμπεριφορά των μαθητών όσο γίνεται η αναπαραγωγή του βίντεο. Ουσιαστικά είναι σαν να υπάρχει o κλώνος του μέσα στην τάξη. Η μέθοδος αυτή φαίνεται στη φάση της εφαρμογής.
Υπάρχει περίπτωση να προκύψουν διάφορα τεχνικά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία όπως για παράδειγμα μια διακοπή της σύνδεσης με το διαδίκτυο. Ο εκπαιδευτικός πρέπει πάντα να έχει ένα σχέδιο Β. Τα κείμενα-συμβουλές και τις εικόνες από το διαδίκτυο θα τα έχει αποθηκευμένα σε έναν κοινόχρηστο φάκελο του τοπικού δικτύου του εργαστηρίου. Οι μαθητές θα πρέπει να διαλέξουν από αυτά. Αντί για βίντεο, μπορεί να κάνει μια επίδειξη ή να τα έχει και αυτά αποθηκευμένα στον εξυπηρετητή.
Ποιοι είναι οι κίνδυνοι του διαδικτύου;
Πώς μπορούμε να τους αντιμετωπίσουμε;
προβολέας συνδεδεμένος με υπολογιστή, σύνδεση στο διαδίκτυο, εκτυπωτής και μηχανή θερμοκόλλησης.
Η φωτογραφία του σεναρίου είναι από τη σελίδα http://air.news.gr/cov/in/internet-security_b2.jpg
και από την http://img14.deviantart.net/89eb/i/2012/289/b/7/sylvester_the_cat_by_captainjackharkness-d5i1n66.png
Πολλά κείμενα και το παιχνίδι είναι δημιουργία του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης - Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας (http://www.cyberkid.gov.gr)
Το wordle (http://www.wordle.net/create) είναι εφαρμογή του Jonathan Feinberg
Τη χρήση του wordle την έμαθα στο 1ο Θερινό σχολείο Τήνου (http://ict-1therino-tinos.weebly.com/)
Τα βίντεο με τρισδιάστατο περιεχόμενο τα έχω δημιουργήσει με την εφαρμογή Second Life (http://secondlife.com/).
Μουσική των βίντεο: Podington Bear 12 Wavy Glass Από τη σελίδα http://freemusicarchive.org
και σε ενσωματωμένη μουσική του https://www.youtube.com youtube (Hey Now από MK2, Plain Truth από Gunnar Olsen και Bubble Bath, Rainy Day Games, Space Adventure, Claudio The Worm, Bike Rides από The Green Orbs.
Περισσότερες πληροφορίες για πνευματικά δικαιώματα είναι καταχωρημένα στα στοιχεία του σεναρίου.
Δημιουργός Σεναρίου: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΥΛΛΗΣ (Εκπαιδευτικός)