Φάση Σεναρίου
Ιστορία (ΔΕ) (Γενικό Λύκειο)
Γ΄φάση (15 λεπτά) : ανακεφαλαίωση, αξιολόγηση
Οι μαθητές έχοντας παρουσιάσει τη συνολική εικόνα του φαινομένου, ανακεφαλαιώνουν τις βασικές έννοιες και καλούνται τη γνωστική αντίληψη να την προάγουν σε ενσυναίσθηση (βιώνουν σύγχρονα αντίστοιχα γεγονότα οικονομικής κρίσης και ραγδαίων μεταβολών στην κοινωνία και το πολιτικό σύστημα, σε επίπεδο παγκόσμιας εξάρτησης). Άρα θα αξιολογηθούν μέσα από κείμενο που καλούνται να συγγράψουν, με στόχο να αναρτηθεί στην ηλεκτρονική εφημερίδα του σχολείου ή τον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης, όπου θα αποκρυσταλλώνεται ο προβληματισμός και θα εκφράζεται η διαμαρτυρία για τα σύγχρονα αυτά θέματα (ανεργία, δημιουργία νεόπτωχων, αυτοκτονίες, συσσίτια, ουρές έξω από τις τράπεζες/capital control, δημιουργία νέων πολιτικών μορφωμάτων με επικίνδυνες ιδεολογίες, ρόλος τραπεζών, χρηματιστηριακός πυρετός). Τα κείμενα που θα γράψουν μπορούν να αναρτηθούν και στην πλατφόρμα του πανελλήνιου σχολικού δικτύου, στην κατηγορία των ηλεκτρονικών σχολικών περιοδικών και εφημερίδων, με στόχο την αλληλεπίδραση με άλλους μαθητές από διαφορετικά σχολεία. Έτσι, η ιστορία θα συνδεθεί με το ιστορικό γίγνεσθαι που βιώνουν και οι μαθητές θα κατανοήσουν το ρόλο της ως μάθημα, να διδάσκει, να προβληματίζει και να αφυπνίζει, προετοιμάζοντάς τους για τον σπουδαίο ρόλο τους ως αυριανοί, υπεύθυνοι και σκεπτόμενοι πολίτες (η γνώση μετασχηματίζεται σε μεταγνωστική δεξιότητα). Δίνεται ένα φύλλο εργασίας με οπτικά ερεθίσματα τα προβλήματα της κρίσης μέσα από μια χιουμοριστική ματιά.
Η οικονομική κρίση μέσα από σκίτσα (τότε και τώρα)
Δημιουργός Σεναρίου: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΕΧΑΓΙΑ (Εκπαιδευτικός)