Φάση Σεναρίου
Ιστορία (ΔΕ) (Γενικό Λύκειο)
Α΄ φάση (15 λεπτά) : αίτια, συνέπειες φαινομένου
Ο εκπαιδευτικός προβάλλει τρεις εικόνες - οπτικό ερέθισμα, που σε πρώτη ματιά είναι άσχετες με το μάθημα (ανορθόδοξη προσέγγιση για να προσελκύσει το ενδιαφέρον των μαθητών) και μέσα από στοιχεία που τους δίνει (διάλεξη) ζητά από τους μαθητές να περιγράψουν τα χαρακτηριστικά της οικονομίας σε κρίση (οικονομικές φούσκες). Προβάλλονται εικόνες γύρω από το ιστορικό πλαίσιο των χρόνων που προηγήθηκαν του ιστορικού φαινομένου (αίτια) και εικόνες, αφίσες, φωτογραφίες που απεικονίζουν τα αποτελέσματα του φαινομένου (οικονομικά, κοινωνικά, πολιτικά) στην Αμερική και την Ευρώπη (παγκόσμια αλληλεπίδραση). Οι μαθητές περιγράφουν και ονομάζουν τα στοιχεία αυτά. Στη φάση αυτή αποκτάται η νέα γνώση και συνδέεται με την ήδη υπάρχουσα. Οι εικόνες δίνονται και σε φωτοτυπίες, ώστε να συνδυαστεί η προβολή (οπτικό ερέθισμα στην τάξη) με τη φωτοτυπία σε μορφή φύλλων εργασίας (οπτικό ερέθισμα και στο σπίτι). Σε φυλλάδιο που μοιράζεται στους μαθητές (φωτοτυπία) προσεγγίζεται το ιστορικό φαινόμενο μέσα από ένα λογοτεχνικό κείμενο και μια ιστορική πηγή. Οι μαθητές μέσα από την ανάγνωση εικόνων και κειμένων, παρατηρούν, περιγράφουν, συσχετίζουν.
Εισαγωγή
Η ζωή πριν το κραχ την περίοδο του μεσοπολέμου
Αίτια - Χαρακτηριστικά - Αποτελέσματα
Η οικονομική εξαθλίωση των αγροτών στην Αμερική κατά την εποχή της οικονομικής κρίσης
Η γνώμη του Κέυνς για την οικονομία της εποχής
Δημιουργός Σεναρίου: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΕΧΑΓΙΑ (Εκπαιδευτικός)