Φάση Σεναρίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας (Δημοτικό)
Παρουσίαση, συμπεράσματα, αξιολόγηση
Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης οι ομάδες παρουσιάζουν με τον εκπρόσωπό τους τα συμπεράσματα και τις προτάσεις τους από τη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο εκπαιδευτικός (ή ένας από τους μαθητές αν έχει αρκετή εξοικείωση) αναλαμβάνει να καταγράψει στον επεξεργαστή κειμένου μια σύνθεση από τις παρουσιάσεις των μαθητών. Κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων ο εκπαιδευτικός έχει ρόλο συντονιστικό, ζητά διευκρινίσεις, δίνει το λόγο στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, επιβλέπει τις παρουσιάσεις και φροντίζει για τη διατήρηση του χρόνου.
Ασφαλώς, έχει φροντίσει να διαμορφώσει τις συνθήκες ώστε οι μαθητές να αισθάνονται ότι συμμετέχουν στον σχεδιασμό της διδασκαλίας και λειτουργούν δυναμικά συμμετέχοντας στη διαδικασία της μάθησης.
Μετά την ολοκλήρωση των παρουσιάσεων, διανέμεται στους μαθητές το φύλλο αξιολόγησης και καλούνται να το συμπληρώσουν ατομικά. (φύλλο εργασίας 1) Κάθε μαθητής συμπληρώνει τις παρατηρήσεις του για τα άλλα μέλη της ομάδας του, αλλά όχι για τον εαυτό του.
Παράλληλα, ο εκπαιδευτικός συμπληρώνει την κλείδα παρατήρησης των μαθητών του, ώστε να εξαγάγει χρήσιμα συμπεράσματα για την επίτευξη των κοινωνικοσυναισθηματικών στόχων του σεναρίου. (φύλλο εργασίας 2)
Κατά την αξιολόγηση που διατρέχει το εκπαιδευτικό σενάριο από την έναρξη της διαδικασίας (αρχική, διαμορφωτική, τελική) ο εκπαιδευτικός αποτιμά τις γλωσσικές και εκφραστικές ικανότητες των μαθητών αλλά και τη μεταβολή στάσεων και συμπεριφορών σχετικά με τις πρακτικές που ακολουθούν σε θέματα στοματικής υγιεινής.
Στην τελική συζήτηση για το σύνολο της εργασίας, τα αποτελέσματα, την επίτευξη τνω στόχων που είχαν τεθεί, τις δυσκολίες που παρατηρήθηκαν καταγράφονται οι ιδέες και τα σχόλια των μαθητών, επαινούνται οι καλές πρακτικές και αποφασίζεται η αξιοποίησή τους.
Δημιουργός Σεναρίου: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΥΡΙΑΚΩΔΗ (Εκπαιδευτικός)