Φάση Σεναρίου
Ερευνητική Εργασία - Project (Γυμνάσιο)
Α΄ ΦΑΣΗ : ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ (4 ω)
Στην προαναγνωστική φάση , ζητούμε απο τους μαθητές να προσδιορίσουν τον όρο "Στασεις ζωής" και καταγράφουμε τις σκέψεις τους στον πίνακα.Είναι αλήθεια οτι στην αρχική φάση του σεναρίου , οι μαθητές αντιμετωπίζουν με κάποια απορία το θέμα και οι αντιδράσεις τους είναι κάπως αμήχανες..Γι΄αυτό προχωρούμε σε ένα εισαγωγικό σενάριο που θα τους διαφωτίσει. ( Ο διδάσκοντας σε αυτή τη φάση μπορεί να ακολουθήσει τη μετωπική διδασκαλία ή να χωρίσει τους μαθητές σε μικρές ομάδες των 2-3 ατόμων που δρούν συνεργατικά.)
Εργασίες:
1. Αρχικά, οι μαθητές μελετούν απο κοινού το κείμενο "Η Άννα και ο Κυριάκος της» από το σχολικό τετράδιο γλωσσικών ασκήσεων γ΄ γυμνασίου σελ. 58-59 και απαντούν προφορικά στις ασκήσεις:
- Ποια είναι η προσφορά – στάση ζωής της Άννας απέναντι στο κοινωνικό σύνολο;
- Μέσα από ποιες ψυχικές διακυμάνσεις περνά η Άννα : α)Στις ιατρικές εξετάσεις του μικρού παιδιού τους πρώτους μήνες της ζωής του; β) Κατά την περίοδο της υιοθεσίας του Κυριάκου;
- Γιατί η Άννα επιλέγει να ακολουθήσει αυτή τη στάση ζωής;
2. Στη συνέχεια , ζητάμε απο τους μαθητές να παρατηρήσουν μια σειρά απο πίνακες ζωγραφικής και να ερμηνεύσουν τα συναισθήματα αλλά και τη στάση ζωής των ηρώων.
3. Τέλος , παρακολουθούν την ταινία μικρού μήκους του Γ. Ζώη " Casus Belli " και καταγράφουν τη στάση ζωής των ανθρώπων προ και μετά κρίσης της ελληνικής κοινωνίας. Η ταινία έχει χωριστεί απο το διδάσκοντα σε 10 σκηνές ισάριθμες με τις ομάδες 2-3 ατόμων της τάξης.
Στο τέλος των εργασιών κάθε ομάδα θα περιγράψει τον ορισμό της φράσης στάσεις ζωής στη λογοτεχνία ..Κρίνεται απαραίτητη η δημιουργία ένός ψηφιακού εννοιλογικού χάρτη , όπου οι μαθητές θα καταγράφουν τα πορισματά τους και θα τον εμπλουτίζουν καθ΄όλη τη διαρκεια του διδακτικού σεναρίου. ( www.text2mindmap.com )
CASUS BELLI Διευκρίνιση
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΙΝΑΚΕΣ
Η ΑΝΝΑ ΚΑΙ Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΤΗΣ
Δημιουργός Σεναρίου: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΤΣΑΠΡΑ (Εκπαιδευτικός)