Φάση Σεναρίου
Ερευνητική Εργασία - Project (Γυμνάσιο)
Γ΄ ΦΑΣΗ: ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ (4 ω)
Γ΄ Φάση: Μετά την ανάγνωση ( 4-5 διδακτικές ώρες)
Σε αυτή τη φάση οι μαθητές μπορούν να παράγουν τον προσωπικό τους λόγο -είτε ατομικά είτε σε ομάδες - όχι πια γύρω από τα κείμενα, αλλά γύρω από το θέμα της διδακτικής ενότητας με την οποία ασχολήθηκαν. Συγκεκριμένα, επιλέγουν ένα κείμενο και μια στάση ζωής που τους εντυπωσίασε (αυταπάρνηση, προδοσία, αλληλεγγύη ,αγάπη, αξιοπρέπεια ) επιλέγοντας κάποια ή κάποιες από τις παρακάτω δραστηριότητες:
- Να γράψουν ένα σχετικά σύντομο κείμενο το οποίο μπορεί να είναι άρθρο, διήγημα , θεατρικό ή ποίημα αξιοποιώντας όσα έμαθαν κατά τη διάρκεια του σεναρίου.
- Να δημιουργήσουν μια συνθετική εργασία ( κόμικ, οπτικοποιημένη ιστορία, πολυτροπικό κείμενο )
- Μπορούν επίσης, αν θέλουν να ζωγραφίσουν κάτι σχετικό με τη στάση ζωής που επέλεξαν.
Στις εργασίες αυτής της φάσης αξιοποιούνται συνήθως µοτίβα, λογοτεχνικοί χαρακτήρες και επεισόδια από τα βιβλία που διαβάστηκαν αλλά και οι ειδικότερες γνώσεις γύρω από το λογοτεχνικό είδος ή φαινόµενο που µελέτησαν. Ο σκοπός της φάσης αυτής είναι να διαπιστώσουν διδάσκοντες και διδασκόμενοι τι καινούριο έμαθαν οι μαθητές, ποιες αντιλήψεις σχημάτισαν και τι συναισθήματα ένιωσαν.
Όλα τα δημιουργήματα των παιδιών μπορούν να δημοσιευτούν στην ιστοσελίδα του σχολείου.
Δημιουργός Σεναρίου: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΤΣΑΠΡΑ (Εκπαιδευτικός)