Φάση Σεναρίου
Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)
Συναισθήματα και Τέχνη
Αρχικά, στην ολομέλεια τα νήπια ακούν διάφορα μουσικά κομμάτια και δηλώνουν ποιο συναίσθημα τους γεννούν, χρησιμοποιώντας μία από τις κάρτες που έχουν φτιάξει σε προηγούμενη φάση [βλ. φωτό στο φύλλο εργασίας 1]. Για όσο χρόνο παίζει το κάθε κομμάτι συζητάμε για ποιους λόγους διάλεξαν την κάθε κάρτα. Μάλιστα ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες είναι οι συζητήσεις όταν τα συναισθήματα είναι ανάμικτα, επομένως από την αρχή αναφέρουμε ότι υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν περισσότερες από μία κάρτες εάν έτσι αισθάνονται. Παρόμοια διαδικασία ακολουθείται και με τα παρουσιαζόμενα έργα τέχνης. Και στις δύο περιπτώσεις δίνεται επαρκής χρόνος στα νήπια να μιλήσουν για τις επιλογές τους.
Σε μεταγενέστερο χρόνο, τα νήπια έχουν την ευκαιρία, εάν το επιθυμούν, να δουλέψουν στους υπολογιστές ατομικά ή σε ζευγάρια - κατά προτίμηση την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων - ώστε να επεξεργαστούν τα έργα τέχνης [μουσικά & εικαστικά] στο δικό τους χρόνο και με το δικό τους ρυθμό, διαλέγοντας απαντήσεις για τις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που ακολουθούν το κάθε μουσικό κομμάτι και τον κάθε πίνακα ζωγραφικής. Οι λέξεις των τεσσάρων βασικών συναισθημάτων είναι ήδη γνωστές στα παιδιά από τις προηγούμενες δραστηριότητες επομένως δεν προβλέπεται να συναντήσουν δυσκολίες στην αναγνώριση των λέξεων, στην περίπτωση βέβαια που χρειαστεί, θα υπάρξει διαθέσιμη βοήθεια. Έτσι δημιουργούνται και συνθήκες εξατομίκευσης των δραστηριοτήτων αφού τα παιδιά μπορούν να συζητήσουν τις επιλογές τους είτε με τον εκπαιδευτικό, είτε με το ζευγάρι τους.
Ο προτεινόμενος για την παρούσα φάση χρόνος είναι ενδεικτικός διότι η δραστηριότητα αυτή [τμηματικά ή στο σύνολό της] μπορεί να επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, εμπλουτισμένη βεβαίως με περισσότερα & διαφορετικά έργα τέχνης [μουσικά, εικαστικά, φωτογραφικά, γλυπτά] για όσο καιρό ο εκπαιδευτικός διαπιστώνει ότι οι δραστηριότητες αυτές διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών, διότι βάσει εμπειρίας η 'συνομιλία' με την τέχνη κι η κοινωνικοσυναισθηματική αλληλεπίδραση μόνον ωφέλιμες επιρροές έχουν στον προφορικό λόγο των παιδιών, τη δημιουργική και κριτική τους σκέψη και τη συναισθηματική τους ωρίμανση καθώς ξεκλειδώνουν την ενσυναίσθηση και φαντασία τους.
Πολίτικη κουζίνα Διευκρίνιση
Πολίτικη κουζίνα Διευκρίνιση
Πειρατές της Καραϊβικής Διευκρίνιση
Πειρατές της Καραϊβικής Διευκρίνιση
Ritual fire danse Διευκρίνιση
Ritual fire danse Διευκρίνιση
Ode to joy Διευκρίνιση
Ode to joy Διευκρίνιση
Turkish March Διευκρίνιση
Turkish March Διευκρίνιση
The dying swan Διευκρίνιση
The dying swan Διευκρίνιση
Η κραυγή
Η γυναίκα με την ομπρέλλα
Guernica
Η γέννηση της Αφροδίτης
Luncheon of the boating party
La classe de danse
Η κραυγή
Η γέννηση της Αφροδίτης
Η γυναίκα με την ομπρέλλα
Guernica
La classe de danse
Luncheon of the boating party
Δημιουργός Σεναρίου: ΕΥΓΕΝΙΑ ΡΟΥΣΣΟΥ (Εκπαιδευτικός)