Φάση Σεναρίου
Μουσική (Γυμνάσιο)
Αυτοσχεδιάζω, ακούω, τραγουδώ, παρατηρώ
Ένας μαθητής αυτοσχεδιάζει έναν ρυθμό στο σώμα του (body percussion) ή σε ένα κρουστό μουσικό όργανο και η υπόλοιπη τάξη τον επαναλαμβάνει αμέσως. Με άλλα λόγια, τον ρόλο του εκπαιδευτικού της προηγούμενης δραστηριότητας (Φάση 1) τον αναλαμβάνουν οι μαθητές.
Έπειτα οι μαθητές μπαίνουν σε σειρά, για το ποιος θα προτείνει ένα ρυθμό πρώτος, ποιος δεύτερος, τρίτος κτλ. Επαναλαμβάνουν την παραπάνω διαδικασία χωρίς να υπάρχουν ενδιάμεσες διακοπές. Ορίζεται δηλαδή η σειρά των μαθητών που θα χτυπήσουν με τα χέρια τους ή με όποιον άλλον τρόπο επιθυμούν (με ένα μολύβι, την κασετίνα κτλ.) ένα ρυθμικό σχήμα και η υπόλοιπη τάξη θα το μιμηθεί. Η ακολουθία αυτή μπορεί να ηχογραφηθεί.
Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός τραγουδά στους μαθητές το παραδοσιακό τραγούδι της Κένυας "Kye Kye Kule". Το τραγούδι αυτό έχει αντιφωνία και οι μαθητές επαναλαμβάνουν τις αντίστοιχες μουσικές φράσεις. Παρακολουθούν το βίντεο με την εκτέλεση του τραγουδιού από τη διαδραστική εφαρμογή και ακολουθούν τις δραστηριότητες που προτείνονται.
Ο εκπαιδευτικός ρωτά τους μαθητές εάν η μορφή ερώτηση - απάντηση συναντάται στη βυζαντινή μουσική. Παρακολουθούν τη διαδραστική εφαρμογή του αντιφώνου και διακρίνουν την ερώτηση από την απάντηση.
Kye Kye Kule Διευκρίνιση
Η αντιφωνία στη βυζαντινή μουσική
Δημιουργός Σεναρίου: ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΠΕΡΑΚΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΤΣΕΡΠΕ ΓΕΩΡΓΙΑ-ΜΑΡΙΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΔΑΛΙΑΝΟΥΔΗ ΕΙΡΗΝΗ(ΡΕΝΑΤΑ) (Συντονιστής)