Οι περσικοί πόλεμοι
Ιστορία (ΠΕ) (Δημοτικό)
Μέσα από τις διάφορες δυνατότητες που παρέχονται από την Τεχνολογία των Πληροφοριών και της Τεχνολογίας οι μαθητές και οι μαθήτριες θα μπορέσουν να κατανοήσουν ευκρινέστερα το περσικό κράτος, τη δομή του, την εξάπλωσή του, τις αιτίες και τις αφορμές της περσικής επίθεσης στον ελλαδικό χώρο και το χρονικό αυτής. Ψηφιακά, διαδραστικά, ομαδοσυνεργατικά και διερευνητικά τα παιδιά θα "ταξιδέψουν" στο χωροχρόνο και θα γνωρίσουν τη μάχη του Μαραθώνα και το στρατηγικό σχέδιο του Μιλτιάδη, τη μάχη στις Θερμοπύλες και την αυτοθυσία του Λεωνίδα, τη ναυμαχία της Σαλαμίνας και τη διορατικότητα του Θεμιστοκλή και τη μάχη των Πλαταιών και την υπομονή του Παυσανία. Θα συνειδητοποιήσουν την αξία της στρατηγικής έναντι της αριθμητικής υπεροχής. Θα συναντηθούν με τη διαχρονική αξία του πατριωτισμού και θα αντιληφθούν τη δύναμη της ομόνοιας και της ομοψυχίας. Πηγές, χάρτες, βίντεο, ψηφιακές αναπαραστάσεις, επιγράμματα, ό,τι μπορεί να αξιοποιηθεί, θα αξιοποιηθεί στο μέτρο του δυνατού...

Το μαγευτικό και χρήσιμο νοερό ταξίδι των παιδιών στο παρελθόν γίνεται καθημερινά στα σχολεία μας με την καθηλωτική παραδοσιακή αφηγηματική τεχνική του δασκάλου...Μια τεχνική που γαλούχισε γενιές και γενιές...Στη σύγχρονη εποχή όμως, σε μια εποχή κατά την οποία η δύναμη του συνδυασμού εικόνας και ήχου είναι αδιαμφισβήτητη, σε μια εποχή που τα παιδιά μεγαλώνουν μπροστά σε μια οθόνη και μέσω αυτής γνωρίζουν κατά ένα μεγάλο ποσοστό τον κόσμο, είναι επιτακτική η ανάγκη ένταξης και της Τεχνολογίας των Πληροφοριών και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη διδασκαλία του παρελθόντος. Με αυτόν τον τρόπο το παρελθόν θα "ζωντανέψει" στα μάτια των παιδιών, ώστε να κατανοήσουν καλύτερα και πιο παραστατικά πρόσωπα, γεγονότα, καταστάσεις, αιτίες, αφορμές, συνέπειες... Με αυτή τη λογική και για αυτούς τους λόγους θα επιχειρηθεί και η ψηφιακή διδασκαλία των ένδοξων περσικών πολέμων. Αιτίες, αφορμές, μάχες, στρατηγικά σχέδια, προσωπικότητες, ήττες, νίκες θα γίνουν γνωστές στους μικρούς μαθητές και θα μελετηθούν από αυτούς στο μέτρο του δυνατού, τόσο από άποψη διδακτικού χρόνου όσο και από άποψη ηλικίας. Πάντα βέβαια μετά το πέρας της κάθε διδασκαλίας δίνονται κίνητρα στους μαθητές για περαιτέρω προσωπική σπουδή και ενασχόληση με το εκάστοτε ζήτημα...Πόσο μάλλον για αυτό το αξιοθαύμαστο κατόρθωμα των για πρώτη φορά ενωμένων πόλεων - κρατών της αρχαίας Ελλάδας εναντίον του περσικού επεκτατισμού...Πόσο μάλλον σήμερα που η Τεχνολογία των Πληροφοριών και της Επικοινωνίας είναι καθολικά και εύκολα προσβάσιμη...Διδάσκουμε και αναπαριστούμε λοιπόν τους περσικούς πολέμους και με τη χρήσιμη αρωγή των ΤΠΕ...
Δημιουργός Σεναρίου: Γαλατιανή Γαλουζή (Εκπαιδευτικός)