Φάση Σεναρίου
Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων (Δημοτικό)
Καλλιτεχνικά γυμνάσματα
Στη δεύτερη φάση του σεναρίου οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με διάφορα έργα τέχνης από την αρχαιότητα εώς και την σύγχρονη εποχή, τα οποία αντιπροσωπεύουν την εποχή τους και μαρτυρούν την ανάτπυξη και τη διάδοση τόσο του αθλητισμού όσο και της φυσικής αγωγής. Ένα διαδραστικό Video αποτελεί το μέσο με το οποίο οι μαθητές θα ανακαλύψουν πώς διάφοροι καλλιτέχνες γοητεύτηκαν από την κίνηση, την ευλυγισία, τη δύναμη, την τεχνική και την εκφραστικότητα των αγωνισμάτων, των αθλοπαιδιών και του χορού.
Αναλύονται τα παρακάτω έργα:
1) Η "Τοιχογραφία των ταυροκαθαψίων", παγκόσμια γνωστή αντιπρόσωπος του Μινωϊκού πολιτισμού (17ος-15ος π.Χ. αιώνας), Αρχαιολογικό μουσείο Ηρακλείου
2) Ο "Δισκοβόλος του Μύρωνα", αντίγραφο του χάλκινου χαμένου έργου (περί το 450π.Χ.),Μουσείο Ρώμης
4) "Ο χορός", του Χ. Ματίς (1910-1911), Αγ. Πετρούπολη Ερμιτάζ
5) " Ο Αρσιβαρίστας", λαδοπαστέλ, Πατρικαλάκης Φαίδων, 2002
Χρησιμοποιείται η διδακτική τεχνική των ερωτήσεων, η μαιευτική (μέθοδος των εξελισσόμενων ερωτήσεων), τεχνική που εγείρει το ενδιαφέρον των μαθητών οι οποίοι αναπτύσσουν ερευνητική στάση και δημιουργούνται συνθήκες ενεργητικής μάθησης.
Με τα φύλλα εργασίας δίδεται η δυνατότητα στους μαθητές να έρθουν σε επαφή και με άλλα έργα τέχνης μέσα από τα οποία γνωρίζουν διάφορα αθλήματα.
Καλλιτεχνικά γυμνάσματα
Ερωτήσεις για τα Ταυτοκαθάψια
Περιγράψτε τον Δισκοβόλο του Μύρωνα
Τι είναι χορός;
Δημιουργός Σεναρίου: ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΠΑΛΑΝΤΖΑ (Εκπαιδευτικός)