Φάση Σεναρίου

Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)

ΧΑΡΑ , ΛΥΠΗ , ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΘΥΜΟ........ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΨΑΧΝΩ ΝΑ ΒΡΩ .

2 ώρες

Ανίχνευση πρότερων γνώσεων

60λεπτά

1η  Δραστηριότητα [ 1 Διδακτική ώρα ]  το παραμύθι << Το δέντρο που έδινε >> του Σελ Σιλβερστάιν .

Ανίχνευση πρότερων γνώσεων .

Κύρια γνωστική περιοχή : Παιδί και Περιβάλλον.

Εμπλεκόμενη γνωστική περιοχή : Παιδί και Γλώσσα , Παιδί και Τ.Π.Ε

Λογισμικό αποθήκευσης , αναζήτησης , αναπαραγωγής ταινίας και ήχου [ Youtube] .

 

 

Είμαστε με τα παιδιά μαζεμένοι στην παρεούλα και βρίσκουμε με τη βοήθεια του λογισμικού που αναφέρω το παραμύθι <<Το δέντρο που έδινε >>που αναφέρεται στην ανιδιοτελή αγάπη . https://www.youtube.com/watch?v=if_PTrX1dNA

 

Παρακολουθούμε το παραμύθι με προσοχή και όταν τελειώσει αρχίζουμε συζήτηση με τα παιδιά με τη βοήθεια ερωτήσεων της εκπαιδευτικού . Ποια είναι τα πρόσωπα του παραμυθιού , τι έδινε συνέχεια το δέντρο στο παιδί , συνέχιζε να δίνει και όταν μεγάλωσε, μέχρι ποια ηλικία , έδινε μόνο το δέντρο ή και το παιδί , τι γίνεται στο τέλος . Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά περιγράφουν , εκφράζουν τις απόψεις τους και αναπτύσσουν το προφορικό τους λόγο . Στο τέλος καταλήγουμε ότι το δέντρο έδινε συνέχεια αγάπη χωρίς να ζητάει τίποτα . Έτσι ξεκινούμε μια καινούργια συζήτηση για το τι είναι αγάπη . Κάτι που νιώθουμε , πώς τι δείχνουμε  , νιώθουμε κι άλλα πράγματα . Πώς ονομάζουμε αυτό που κάθε φορά νιώθουμε, τι είναι το συναίσθημα , είναι πολλά η λίγα τα συναισθήματα που νιώθουμε , πώς τα δείχνουμε  στους άλλους , αισθανόμαστε πάντα το ίδιο , τι μπορεί να μας επηρεάσει . Πιθανόν να γίνουν  κι άλλες ερωτήσεις ή κάποιες να μη γίνουν , αυτό θα εξαρτηθεί από το ενδιαφέρον των παιδιών και τις απαντήσεις τους .  Έτσι αναπτύσσουν το προφορικό τους λόγο και ανιχνεύουμε τις πιθανές γνώσεις τους  για το θέμα μας .

2η  Δραστηριότητα [  1 Διδακτική ώρα ]  οι πίνακες ζωγραφικής εκφράζουν συναισθήματα .

Κύρια γνωστική περιοχή : Παιδί και Περιβάλλον .

Εμπλεκόμενη γνωστική περιοχή : Παιδί και Γλώσσα  , Παιδί και Τ.Π.Ε .

Λογισμικό Παρουσίασης [ Power Point ].

Μετά  την προηγούμενη συζήτηση βρίσκουμε ότι είναι πολλά αυτά που νιώθουμε / συναισθήματα  και  αποφασίζουμε πάλι στην ολομέλεια να διαλέξουμε μερικά μέσα από πίνακες ζωγράφων .  Για να μην πελαγοδρομήσουμε ,γιατί το θέμα είναι αρκετά δύσκολο γι’ αυτήν την ηλικία , θα εστιαστούμε με τη βοήθεια  της εκπαιδευτικού σε συγκεκριμένα συναισθήματα . Η εκπαιδευτικός δεν τα αναφέρει γιατί θέλει να βρεθούν από τα παιδιά μέσα από τα έργα τέχνης . Βρίσκουμε από τη μηχανή αναζήτησης [ google], πατώντας << έργα τέχνης με συναισθήματα >> αρκετούς πίνακες ζωγραφικής , επιλέγουμε μερικούς με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού που  εξυπηρετούν το στόχο μας , τους αποθηκεύουμε και στη συνέχεια η εκπαιδευτικός  δημιουργεί μια παρουσίαση . Τα παιδιά παρατηρούν τους πίνακες , προσπαθούν να βρουν ποιο συναίσθημα εκφράζουν και μετά από συζήτηση να δώσουν έναν τίτλο .  Όταν τελειώσουν με όλους τους τίτλους των έργων , η παρουσίαση θα ολοκληρωθεί με  μουσική επένδυση που θα επιλέξουν τα παιδιά , τραγούδι  ζωηρό / χαρούμενο ή λυπημένο. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά περιγράφουν , εξηγούν , συζητούν , βελτιώνουν  το προφορικό τους  λόγο αλλά ταυτόχρονα δείχνουν τι γνωρίζουν για τα συναισθήματα και αν μπορούν να τα αναγνωρίσουν .Εδώ θέλω να τονίσω ότι η εκπαιδευτικός  θέλει να εστιάσει  αρχικά ,για την καλύτερη κατανόηση ,σε έξι συναισθήματα : χαρά ,αγάπη , ηρεμία,, λύπη , θυμό και φόβο . Έτσι θα προσπαθήσει να  οδηγήσει τα παιδιά και στους ανάλογους τίτλους . [ Συναισθήματα , παρουσίαση]

 

 


ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ


Δημιουργός Σεναρίου: ΒΑΛΑΣΙΑ ΔΗΜΟΜΑΡΚΟΥ (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο « ΧΑΡΑ , ΛΥΠΗ , ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΘΥΜΟ........ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΨΑΧΝΩ ΝΑ ΒΡΩ .» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
2379