Φάση Σεναρίου
Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)
Αξιολόγηση
9η Δραστηριότητα : [ 2 Διδακτικές ώρες ] Βάζω χρώμα στο συναίσθημά μου .
Γνωστική περιοχή : Παιδί και ΤΠΕ και Παιδί και Δημιουργία , Επικοινωνία και Έκφραση .
Λογισμικό Δημιουργίας , Επικοινωνίας και Έκφρασης [ Revelation Natural Art ].
Η εκπαιδευτικός με το συγκεκριμένο λογισμικό βρίσκει από τις σφραγίδες μαζί με τα παιδιά χαρακτηριστικά προσώπου , μάτια και στόμα και δημιουργεί τέσσερα πρόσωπα που εκφράζουν συναισθήματα , χαρά ,αγάπη , λύπη και θυμό . Συζητά με τα παιδιά με ποιο χρώμα θα μπορούσαμε να δείξουμε το κάθε συναίσθημα και τους εξηγεί ότι δε θα χρησιμοποιήσουμε τους μαρκαδόρους μας αλλά τα εργαλεία [ πινέλο , μολύβι ] και τα χρώματα που μας δίνει το λογισμικό . Ζωγραφίζει η ίδια λίγο στην αρχή και στη συνέχεια αφήνει τα παιδιά σε ομάδες 2 ατόμων .Οι δημιουργίες των παιδιών αποθηκεύονται και κάποιες εκτ
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον υπολογιστή για να ζωγραφίσουν, να εκφραστούν και να πειραματιστούν με χρώματα και τεχνικές .
10η Δραστηριότητα : [ 2 Διδακτικές ώρες ] Ο κήπος των συναισθημάτων .
Κύρια γνωστική περιοχή : Παιδί και Περιβάλλον .
Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές : Παιδί και ΤΠΕ / Παιδί και Δημιουργία , Επικοινωνία και Έκφραση .
Λογισμικό Δημιουργίας , Επικοινωνίας και Έκφρασης [Tux Paint ].
Η εκπαιδευτικός με το συγκεκριμένο λογισμικό ανοίγει ένα φύλλο για ζωγραφική και βρίσκει από τις σφραγίδες μαζί με τα παιδιά κόκκινα λουλούδια . Γεμίζει το φύλλο με τα κόκκινα λουλούδια μεσαίου μεγέθους και αφήνει τα παιδιά να ζωγραφίσουν κλαδιά και φύλλα .Στη συνέχεια με τη στρογγυλή σβήστρα σβήνει το εσωτερικό των λουλουδιών και ζητάει από τα παιδιά να ζωγραφίσουν μέσα εκεί διάφορα προσωπάκια που να εκφράζουν συναισθήματα . Τα παιδιά σε ομάδες 2 ατόμων πειραματίζονται και δημιουργούν τους δικούς τους κήπους συναισθημάτων .Οι δημιουργίες των παιδιών αποθηκεύονται , μερικές εκτυπώνονται και στολίζουν τον πίνακα της αίθουσας όπου υπάρχουν και άλλες εργασίες σχετικές με το θέμα των συναισθημάτα .
11η Δραστηριότητα : [ 1 Διδακτική ώρα ] Ομαδοποίηση συναισθημάτων .
Κύρια γνωστική περιοχή : Παιδί και Περιβάλλον .
Εμπλεκόμενη γνωστική περιοχή : Παιδί και Μαθηματικά , Παιδί και Τ.Π.Ε
Λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης [Kidspiration ].
Η εκπαιδευτικός δημιουργεί με το συγκεκριμένο λογισμικό έναν εννοιολογικό χάρτη που περιλαμβάνει τρία ορθογώνια κατακόρυφα. Πάνω από κάθε ορθογώνιο είναι γραμμένες αντίστοιχα οι λέξεις χαρά, λύπη , θυμός . Έξω από τα ορθογώνια βρίσκονται εννιά προσωπάκια που εκφράζουν χαρά , λύπη και θυμό . Τα παιδιά καλούνται με την τεχνική του << σύρε και άσε >> να βάλουν μέσα στα ορθογώνια τα προσωπάκια ανάλογα με το συναίσθημα που εκφράζουν έχοντας ως βοήθεια τη λέξη που βρίσκεται πάνω από κάθε ορθογώνιο : τα χαρούμενα στη χαρά , τα λυπημένα στη λύπη και τα θυμωμένα στο θυμό .
Η δραστηριότητα θα πραγματοποιηθεί με ομάδες 2 ατόμων κυκλικά ενώ τα υπόλοιπα παιδιά θα ασχολούνται στα τραπεζάκια με αντίστοιχο για την ομαδοποίηση φύλλο εργασίας .[ Main idea kid ]
Ο κήπος των συναισθημάτων .
ΚΗΠΟΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΩΠΑ.
Δημιουργός Σεναρίου: ΒΑΛΑΣΙΑ ΔΗΜΟΜΑΡΚΟΥ (Εκπαιδευτικός)