Φάση Σεναρίου
Βιολογία (Γενικό Λύκειο)
Δραστηριότητα αφόρμησης
1η διδακτική ώρα: Στόχος 1. Ο καθηγητής δίνει στους μαθητές το Φύλλο εργασίας 1 στο οποίο υπάρχει μια εικόνα από ποδοσφαιρικό αγώνα και τους ζητά να παρατηρήσουν την εικόνα και να εξηγήσουν τι συμβαίνει στο σώμα των δύο ποδοσφαιριστών . Ποιο σύστημα του σώματος τους θα ενεργοποιηθεί προκειμένου να αντιδράσουν; Να δικαιολογήσουν την απάντησή τους.
2η διδακτική ώρα: Στόχος 1. Ο καθηγητής δίνει στους μαθητές το Φύλλο εργασίας 2 στο οποίο υπάρχει μια εικόνα και η περιγραφή "Κτυπά το κουδούνι της εξώπορτας ενώ είστε καθισμένοι στη κουζίνα. Πηγαίνετε και ανοίγετε την πόρτα. Περιγράψτε τη δράση του νευρικού συστήματος"
3η διδακτική ώρα: Στόχος 5. Ο καθηγητής δίνει στους μαθητές το Φύλλο εργασίας 3 στο οποίο υπάρχουν δυο εικόνες και η περιγραφή "Σε ποιες ανώτερες πνευματικές λειτουργίες αναφέρονται οι παραπάνω εικόνες; Συζητήστε τις απόψεις σας με την τάξη".
Ακούει τις απαντήσεις χωρίς να επιβεβαιώνει ή να απορρίπτει. Κάνει ερωτήσεις για ανίχνευση γνώσεων ή εσφαλμένων αντιλήψεων σχετικά με το νευρικό σύστημα.
( Επισυνάπτεται το αρχείο "a_fyllo_ergasias.doc" στο οποίο υπάρχουν οι δραστηριότητες αφόρμησης και για τις 3 διδακτικές ώρες)
Προαιρετική 4η διδακτική ώρα: Δραστηριότητα αφόρμησης θα αποτελέσει μια ερώτηση του τύπου: «Και τώρα που μάθατε τη θεωρία του νευρικού συστήματος πόσο σίγουροι είστε ότι μπορείτε να την εφαρμόσετε και στην πράξη; Ας δοκιμάσουμε μέσα από ένα παιχνίδι.»
Δημιουργός Σεναρίου: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΑΘΑΝΑΣΟΥΛΑ (Εκπαιδευτικός)