Φάση Σεναρίου

Μελέτη Περιβάλλοντος (Δημοτικό)

"Οι τέσσερις εποχές του χρόνου"

3 ώρες

Παρατήρηση και καταιγισμός ιδεών.

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
ideothyella.pdf gine_ki_esy_enas_mikros_zografos_me_ti_voitheia_toy_revelation_natural_art.doc

1ο διδακτικό βήμα:Ο δάσκαλος μπαίνει στην τάξη και προτρέπει τους μαθητές να βγουν στην αυλή και να παρατηρήσουν το δεντράκι που υψώνεται στο παράθυρο της τάξης και που τους συντροφεύει όλο τον χρόνο. Παίρνει μαζί του και τον φορητό υπολογιστή. Τους ρωτά πώς είναι τα κλαδιά του τώρα και πώς ήταν τα Χριστούγεννα, τι χρώματα έχει, τι  μυρωδιά αναδύει και τι ακούσματα έρχονται από τα κλαδιά του. Προσπαθεί να ενεργοποιήσει όλες τις αισθήσεις των παιδιών. Τα παιδιά παρατηρούν και μέσα από διάφορες ερωτήσεις και συζήτηση γίνεται ανάκληση και διερεύνηση των ιδεών των μαθητών και ο εκπαιδευτκός αφήνει τους μαθητές να εκφραστούν ελεύθερα και καταγράφει στο word  όλες τις απόψεις.

Ο δάσκαλος καταγράφει όλες τις παρατηρήσεις των παιδιών   και οι μαθητές συμπεραίνουν ότι αναφέρονται στην άνοιξη την οποία  χαρακτηρίζουν όλα  τα προαναφερθέντα στοιχεία. Παρακολουθούν το video «η φραουλίτσα και η άνοιξη» που ο εκπαιδευτικός έχει βρει στο internet και το έχει αποθηκεύσει .

2ο διδακτικό βήμα:

Ξαναδιαβάζουν τις παρατηρήσεις που είχαν γραφτεί και αποθηκευτεί από τον δάσκαλο  στον υπολογιστή και στη συνέχεια  ο δάσκαλος ζητά από τα παιδιά να καταγράψουν τις απόψεις τους σαν μια ιδεοθύελλα στο kidspiration για κάθε εποχή χωριστά.


Δημιουργός Σεναρίου: ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΛΛΙΤΣΟΥΝΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «"Οι τέσσερις εποχές του χρόνου"» έχει χαρακτηριστεί ως Επαρκές (βαθμολογία 50 μονάδων μέχρι 69.5) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
2584