Φάση Σεναρίου

Χημεία (Γενικό Λύκειο)

Εξάρτηση διαλυτότητας στερεών ουσιών από το διαλύτη και τη θερμοκρασία

3 ώρες

«Ζεσταίνοντας ζαχαρόνερο»

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fe2.docx

Με αφορμή ένα παράδειγμα από την καθημερινότητα οι μαθητές προβλέπουν την εξάρτηση της διαλυτότητας από τη θερμοκρασία. Μέσω πειραματικής διαδικασίας στο εικονικό εργαστήριο, διερευνούν την εξάρτηση της διαλυτότητας από τη θερμοκρασία. Επειδή η διαδικασία πρέπει να επαναληφθεί για 4 διαφορετικές θερμοκρασίες, δίνεται σε κάθε δύο ομάδες η ίδια θερμοκρασία και ο πίνακας συμπληρώνεται από κοινού. Οι μαθητές κατασκευάζουν και αξιοποιούν καμπύλη διαλυτότητας της ζάχαρης στο νερό. Επίσης, χρησιμοποιώντας προτεινόμενες υπερσυνδέσεις στο διαδίκτυο, γίνεται επέκταση και για άλλες στερεές ουσίες.


Κορεσμένο ή ακόρεστο;


Ζεστό ή κρύο;


Μελέτη εξάρτησης της διαλυτότητας της ζάχαρης από τη θερμοκρασία


Κορεσμένο ή ακόρεστο;


Δημιουργός Σεναρίου: Κυριακή Ηλιάδου (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Εξάρτηση διαλυτότητας στερεών ουσιών από το διαλύτη και τη θερμοκρασία» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
3135